Chevrolet Spark este un exemplu in acest sens, evoluand masiv de la vechiul Daewoo Matiz, in vechiul Spark si acum intr-o masina surprinzatoare.
Trebuie sa spunem inca de la inceput ca Chevrolet Spark nu este o masina de lux si nici macar una cu pretentii up-market. Asta explica si pretul sau ce rivalizeaza cu Dacia Logan sau Sandero: 6.767 euro, cu toate taxele incluse, adica echivalentul a 4.067 euro prin Programul Rabla, in oferta actuala, respectiv 7.690 euro la pretul de lista. Dar in spatele acestui pret am descoperit un automobil care merita toata atentia amatorilor de masini urbane.
Design
Designul, inainte de toate, este cel care a atras privirile inca din faza de concept, atunci cand sub numele Beat Chevrolet a produs rumoare la saloanele auto. Proaspat, tineresc, cu foarte mici scapari de proportii, noul Spark a devenit dintr-o masina numai practica, asa cum era pe vremuri, un obiect la moda. Atrage priviri si, in culori bine alese, poate deveni simbol al acestei generatii.
Interiorul respecta aceeasi reteta, fiind practic, placut (bordul si cadranul atasat sunt de-a dreptul simpatice), cu materiale care nu tradeaza eventualul pret redus, o consola centrala ergonomica si suficient spatiu pentru doua persoane, plus alte bagaje zilnice. Se simte din primul moment absenta izolatiei fonice si termice, inclusiv prin senzatia pe care ti-o lasa usile la inchidere ori prin viteza cu care soarele incalzeste habitaclul.
Aici am gasit foarte multe asemanari cu modelele Dacia, dar depaseste masina autohtona la multe capitole privind calitatea si perceptia confortului la interior. Portbagajul este destul de mic, insa nu atat pe cat si-ar imagina unii. Are 170 de litri pana la nivelul lunetei si 568 de litri cu scaunele spate rabatate.
Per ansamblu, masina are o lungime de numai 3,64 metri, ceea ce reprezinta un avantaj la parcare si manevrabilitate, insa ofera confort mai mult decat atat, mai ales ca latimea de 1,59 metri si inaltimea de 1,52 metri ii confera un volum util bun.
Performante
Motorul testat de noi este o nebunie, un propulsor in miniatura, de 1.0 litri, care respecta insa normele Euro5, deci nu are taxe. Extrem de galagios, se cazneste secunda de secunda sa-si faca treaba, mai ales in turatii ridicate (68 CP la 6.400 rpm), reusind sa imprime o acceleratie modesta, 15 secunde de la 0 la 100 km/ h, dar compensata de cuplul (98 Nm maxim la 4.800 rpm) destul de elastic, foarte bun pentru manevre de schimbare rapida a benzilor.
La cele 939 kg in varianta cea mai „subtire", masina obtine o putere specifica de 72 CP pe tona, echivalentul unui motor de 110 CP pe o compacta oarecare. Motorul se foloseste foarte bine de cutia manuala in 5 trepte, bine etajata si eficienta, rezultatul final fiind un consum mixt de 5,1 litri/ 100 km. Valoarea este mica (si confirmata de noi in trafic), insa nu prea se justifica raportat la capacitatea si puterea scazute, avand in vedere ca exista deja motoare de 1.4 litri cu acest consum.
Dotari
Dotarile fac parte din contrastele acestei masini. Daca versiunea de baza nu are mai nimic pe ea, cu exceptia celor 6 airbaguri, ABS si trip-computer, pentru mai putin de 1.000 de euro in plus Chevrolet are o oferta imbatabila: aer conditionat, geamuri electrice, CD cu MP3, inchidere centralizata, plus cele 6 airbaguri si ABS.
sursa: Saptamana Financiara