Antena Căutare

DRIVE TEST: Opel Astra 1.7 diesel, un motor nou intr-o masina noua

Opel Astra face parte din patrimoniul auto european deja, alaturi de alte nume mari, precum VW Golf, Fiat 500 sau Mini Cooper. Este un model care a supravietuit vremurilor, poate si datorita conservatorismului germanilor, ajungand la a patra generatie, la care se adauga alte 5 de Kadett.

Opel Astra I - cum este codata aceasta generatie - a aparut pe lume mai devreme decat ar fi fost firesc, asemenea rivalului sau de-o viata, Golf. Dupa ce Astra H fusese lansata in 2004, nimeni nu se astepta ca o noua generatie sa apara mai devreme de 2011-2012. Totusi a­cest lucru s-a intamplat, iar motivele reale nu sunt cunoscute marelui pu­blic. Am putea specula insa unul: fi­nalizarea platformei Delta II, una ex­trem de bine pusa la punct si aplica­ta cu succes pe un model important, Chevrolet Cruze, dar si pe alte doua proiecte in derulare, Chevrolet Volt si Opel Ampera.

Unul dintre scopu­rile crearii platformei era reducerea de costuri, iar fabricarea noii Astra avea o logica. Ceea ce a rezultat a fost insa peste asteptari. Dupa Insignia, apreciata unanim, dar si dupa criza General Motors, urmata de mo­men­tele dramatice de la Opel, aparitia noii Astra a surprins placut.

Design

Designul Astra poate fi incadrat cu usurinta in categoria descrisa de Walter de Silva drept „overdesign", dar fara a avea pacatele celor mai mul­te din aceasta categorie. Plina de emotie, cu detalii nenumarate, as­pec­­­­tul si proportiile masinii sunt greu de criticat. Pare a fi facuta special pentru a fi apreciata de ge­ne­ra­tia tanara, pentru a transmite di­na­mism, pentru a sublinia trasaturile sa­le moderne si nu neaparat avan­gar­diste. Pe ansamblu, stilul poate fi comparat cu cel al Renault Mégane ori poate Mazda 3, dar si cu clasicul deja Seat Leon. Si la interior, stilul de design se regaseste la fel de in­tens, cu forme, linii, materiale si su­pra­fete bine armonizate, care dau o senzatie puternica de calitate si confort.

Interiorul propriu-zis are avanta­je care tin de spatiu si de confort. Spa­tiile au fost cautate cu mare aten­tie, in locuri mai mult sau mai putin ascunse pentru tot felul de nimicuri pe care soferii le tin prin masina. Confortul vine din ergonomia scau­nelor, certificate de o organizatie spe­cializata, dar si din arhitectura ha­bitaclului. Exista si mici scapari, cum sunt locurile de pahare, in care este asezata insa scrumiera.

2010/05/17//45324-interior.jpg

Articolul continuă după reclamă

Performante

Motorul testat de noi va fi, proba­bil, un hit. Are cam toate caracteristicile pentru a fi cerut: e diesel, 1.7 li­tri, consuma putin (valoarea in re­gim urban este de 5,7 l/100 km, iar noi am obtinut 5,9 l), are parametri de performanta acceptabili si se mis­ca destul de flexibil. Dezavan­tajele sale sunt tipice pentru un diesel: zgomot mare, cuplu scazut la turatii sub 3.000, limitat intr-un regim de mers mai sportiv. Dar pentru majo­ri­tatea utilizatorilor sunt detalii care nu afecteaza stilul de mers normal. De aceea motorul merita luat in sea­ma la cumparare, insa vorbim de­spre cel de 125 CP, botezat DTR, nu de cel de 110 CP provenit de la ve­chea generatie.

Cat despre comportamentul di­na­mic, pe sosea, Opel Astra se ridica si, pe alocuri, chiar depaseste cam ce este mai bun pe piata in acest segment. Sasiul si suspensia, chiar si ce­le standard, sunt bine rigidizate, gra­tie si inovatiei Watt's Link, pe puntea spate, iar daca adaugam optionalul sasiu FlexRide avem un comportament de-a dreptul sportiv.

Dotari


In fine, nu trebuie omise dota­rile standard ale noii Astra, despre care am mai scris si care ridica inca o data nivelul in acest segment, de­dicat deopotriva tinerilor si familis­ti­lor, cu bugete medii spre mari. Pe langa echipamentele de confort, precum aerul condi­tio­nat sau CD-ul, o­glinzile si geamu­rile electrice, avem elementele de si­guranta, cu ESP, pa­tru airbaguri (mai putine decat la concurenta) si sistemul de eliberare a pedalelor. Cel mai ieftin Astra die­sel costa 16.450 de euro, cu TVA cu tot, dar cel mai ieftin 1.7 de 125 CP e 17.650 de euro, intr-o echi­pare superioara si mai bine dotata. Masina testata a fost un Cosmo, cu superdotari premium, inclusiv Na­vi, bluetooth, xenon, FlexRide, ca­re i-au ridicat confortul enorm, dar si pretul la 25.250 de euro.

Detalii tehnice
Motor: 1.7 DTR diesel
Putere maxima: 125 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim: 280 Nm/2.300 rpm
Viteza maxima: 195 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 11,5 s
Consum mediu: 4,7 l/100 km
Lungime: 4,41 metri
Latime: 1,81 metri
Inaltime: 1,51 metri
Pret: 17.650 euro

sursa: sfin.ro


Drive Test: Cu Porsche Cayenne S in Grecia... Egipt: X-Fighters pe sub “nasul” Sfinxului...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 20 noiembrie 2024. Melania și Laurențiu au ajuns la suma de 500 de lei
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 20 noiembrie 2024. Melania și Laurențiu au ajuns la suma de 500 de lei Miercuri, 20.11.2024, 19:00
Premierele toamnei în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x