Sunt cateva lucruri inexplicabile pe lumea asta, precum monolitii de pe Insula Pastelui sau al doilea mandat al lui George W. Bush. Daca il intrebi pe Clarkson, el ar adauga pe lista si Opel Vectra, iar daca ma intrebi pe mine, eu as pune in capul ei Renault Koleos.
Tin cont ca inexplicabil nu inseamna neaparat si prost, iar Koleos demonstreaza asta fiind, in esenta, o masina buna. Nici nu ar avea de ce sa nu fie, tinand cont ca a luat sasiul si sistemul de tractiune integrala de la Nissan.
Dar cei de la Renault au doua probleme aici: Koleos se descurca bine in off-road, ceea ce desigur ca nu este o problema; este, insa, faptul ca pe cumparatorii de SUV-uri lucrul asta ii intereseaza mai putin. Ca sa nu spun deloc - daca are o garda la sol ceva mai mare si tractiune integrala, pentru ei e suficient. Ceea ce ii intereseaza insa este prezenta masinii pe sosea, si asta este locul unde apare a doua problema, pentru ca, la design, Koleos repeta clasa.
Daca reusesti sa treci peste aspect - sau, printr-o anomalie greu de explicat, iti place sincer - si ajungi sa detii un Koleos, iti vei da seama ca te-ai ales cu o masina foarte capabila. Portbagajul este decent (450 litri), iar hayonul este despartit in doua pe orizontala, asigurand un acces facil.
Mai mult decat atat, poti rabata bancheta (40, 60 sau complet) direct din portbagaj, asta desigur daca nu esti o doamna cu unghii mai lungi si fara prea multa masa musculara. Motorul diesel isi face bine treaba, urnind cele 1.730 de kilograme fara probleme si atingand lejer viteze de croaziera pe autostrada.
Singura obiectie pe care i-o poti aduce este sunetul pe care il produce - in ultima vreme, am inceput sa avem alte pretentii de la motoarele diesel. Nici interiorul nu este tocmai minunat, fiind un hibrid mai degraba nereusit intre o masina mai luxoasa si un Megane. Poate un nivel de echipare inferior sa arate mai firesc.
Tot articolul, in TOP GEAR
Kickboxer Concept redefineste "nebunia pe doua roti"... Lexus LF-A Nurburgring - cel mai scump curs de pilotaj...