In drum spre circuit, m-am tot chinuit sa gasesc un echivalent modern pentru Audi quattro. Stiam ca o sa ma astepte la destinatie si nu-mi doream sa ajung acolo ca un natâng, fara un punct de referinta mental setat deja, astfel incât sa pot da piept cu aceasta veritabila legenda si sa nu ma las coplesit de statutul ori de trecutul ei.
Audi quattro nu si-a schimbat aspectul niciodata, de la aparitia lui in 1980 si pâna la finalul drumului, in 1991. A câstigat titlul in WRC in 1983 si 1984. A dat nastere unei intregi generatii de masini de raliu cu tractiune integrala si de aspiranti la acest titlu. A câstigat Pikes Peak International Hill Climb in 1985, cu Michele Mouton la volan, stabilind si un record mondial. Si l-a mai câstigat o data, in 1987, cu Walter Röhrl de data asta. Toate numele asociate masinii asteia sunt ele insele legende. In mâinile zeului raliurilor Stig Blomqvist, invingator in WRC in 1984, era absolut de neinfrânt. Aparitia lui a schimbat lucrurile pentru totdeauna.
TopGear exclusiv: PAL-V, masina zburatoare!... Galerie foto: iata cum aniverseaza divizia M de la BMW 40 de ani...