Mașini electrice 2019. Câți bani poți lua de la stat pentru a cumpăra o mașină electrică

 

Programul Rabla plus permite șoferilor români să își achiziționeze o mașină electrică sau una hibrid. Află mai multe în articolul de pe a1.ro

Din Programul Rabla face și Programul Rabla Plus ce îi poate ajuta pe românii să își achiziționeze mașini electrice cu bani primiți de la statul român. Acest program care a demarat începând cu 26 martie 2017 indică faptul că românii care vor să își schimbe vechea mașină cu una electrică, pot primi de la stat o subvenție de aproximativ 10.000 de euro.

Despre programul Rabla Plus

Programul Rabla plus pentru perioada 2017-2019 este reglementat prin Ordinul Ministerului Mediului nr. 660/2017 pentru aprobarea Ghidului de finanțare a Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, 2017-2019.

Șoferii care doresc să își achiziționeze un automobil electric pot primi două tipuri de ecotichete: unul de 45.000 de lei, pentru cumpărarea unei mașini pur electrice sau unul de 20.000 de lei, dacă vor să își ia un automobil hibrid, cu sursă de alimentare externă, care să genereze o cantitate de emisii de dioxid de carbon mai mică de 50 g/km.

Pentru a intra in programul Rabla Plus, doritorii trebuie să îndeplinească două condiții, și anume, să nu aibă nicio datorie la autoritățile locale și să aibă domiciliul în România. Aceștia nu vor avea voie să folosească mai mult de un ecotichet pe an. În 2019, data limită pentru înscrierea în program este 30 septembrie 2019, iar data efectivă de depunere a cererilor a început pe 12 aprilie.

Mașinile electrice în România

Aceste subvenții de la stat se vor acorda conducătorilor auto pentru autovehiculele hibrid, dar și pentru cele pur electrice.

Autovehiculele electrice hibrid sunt cele care, pentru a-și asigura propulsia mecanică, preiau energie din două surse de energie stocată, montate pe vehicul: un combustibil consumabil si un dispozitiv de stocare a energiei electrice (de exemplu: baterie, condensator, volant/generator etc.) care are o sursă de alimentare externă - Plug-in și care generează o cantitate de emisii de CO2 de maximum 50 g/km NEDC, în regim de funcționare mixt. 

Autovehiculele pur electrice se referă la orice autoturism, autoutilitară ușoară, autospecială/autospecializată ușoară sau cvadriciclu, propulsat/propulsată de un motor electric cu energie furnizată de baterii reîncărcabile, alimentate de o sursă externă de energie electrică, clasificat ca vehicul cu emisii poluante zero NEDC.

Pe piața din România sunt disponibile doar 10 modele de mașini electrice, cu prețuri cuprinse începând de la 25.000 de euro, ceea ce înseamnă că cel mai mic cost cu care un șofer și-ar putea lua un automobil electric, beneficiind de subvenția de la stat, este de aproximativ 15.000 de euro.

Cel mai scump model 100% electric existent pe piaţa autohtonă este Mercedes-Benz Clasa B. Sau, mai exact, B 250 e, care dispune de un motor electric de 179 cai putere, dar are și un preț pe măsură, de aproape 40.000 de euro. Un BMW i3 cu autonomie de 312 km pornește de la 37.485 euro.

Un Volkswagen e-Up! electric costă 25.828 euro, în timp ce un Mitsubishi i-MiEV pornește de la 31.200 de euro. O Kia Soul EV are un preț de catalog de 33.665 euro, apropiat de prețul unui Renault Zoe (31.000 euro).

Din nefericire pentru șoferi care și-ar dori un automobil Tesla, nu există deocamdată o reprezentanță a companiei în România. Aceste mașini electrice nu pot beneficia de subvențiile oferite de stat la achiziționare.

Un studiu dezvoltat de analistul german Matthias Schmidt ne arată că Tesla Model 3 este cel mai înmatriculat model electric din Europa Occidentală în primele 5 luni ale anului, adunând 26.000 de unități în această perioadă de timp. Pe următoarele locuri pe podium se situează Renault Zoe (19.400 de unități) și Nissan Leaf (14.400 de unități). Clasamentul realizat de analistul german ia în considerare statele din Uniunea Europeană înainte de ultimul val de aderare (plus Norvegia și Elveția). Trebuie subliniat faptul că vânzările din România și Bulgaria nu sunt incluse în studiu.

Citește și:

Guvernul pregateate o schema de ajutor de stat, de 250 milioane lei, pentru instalarea unor statii de incarcare a masinilor electrice

Sursă foto: inverse.com



facebook whatsapp twitter pinterest
PARTENERI