Persoanele care aleg să conducă sub influența băuturilor alcoolice ar putea rămâne fără permis de conducere pe viață, conform unui proiect de lege fără precedent în Parlamentul României.
Conform unei ințiative lansate de mai mulți parteneri, șoferii care vor fi prinși băuți la volan ar putea să-și piară definitiv dreptul de a conduce vehicule, iar amenzile ar putea ajunge până la 15.000 de lei.
Acest proiect de lege a fost realizat după modelul american. Astfel, conducătorii auto care sunt prinși sub influența alcoolului ar putea să rămână fără permis, la prima abatere, pentru o perioadă pe până la cinci ani. Ulterior, dacă sunt prinși din nou, își vor pierde definitiv dreptul de a conduce.
„Este oportun un astfel de proiect. Nu ştiu dacă ar trebui pe viaţă suspendat permisul de conducere, dar cel puţin cei ce se urcă băuţi la volan şi pun în pericol viaţa oamenilor trebuie să nu mai conducă o perioadă mai îndelungată de timp. Din punctul meu de vedere, cam 10 ani ar fi perioada în care şoferii prinşi cu alcool la volan, în recidivă, ar trebui să nu mai aibă acest drept. În Statele Unite ale Americii, conducătorii prinşi cu alcool au dreptul de a conduce suspendat timp de 5 ani. Dacă recidivează în perioada de probă, aşa cum au ei, atunci permisul este suspendat pe viaţă”, a declarat unul dintre inițiatorii proiectului de lege.
De asemenea și amenzile vor crește drastic ajungând la sume între 5.000 și 15.000 de lei, pentru conducerea sub influența băuturilor alcoolice.
Peste 27.000 de accidente rutiere cu morți sau răniți au fost înregistrate, anul trecut, în România, cu aproximativ 3.000 mai multe decât în anul precedent. Ba mai mult, una dintre principalele cauze ale numărului ridicat este nu doar structura precară a rețelei de drumuri publice, ci și faptul că multe persoane se urcă la volan sub influența alcoolului.
Numărul victimelor a crescut și în 2016, la fel ca în ultimii 6-7 ani, marcând un plus de 20 de persoane față de 2015. Una dintre principalele cauze ale numărului ridicat de accidente grave este structura precară a rețelei de drumuri publice.