- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Deocamdata, nu exista proprietari de Lodgy. Ea se comanda din martie, dar livrarile inca nu au inceput. E vremea testelor, iar primii care le incearca sint ziaristii. Primul drive-test cu Dacia Lodgy. Nu in Romania, ci tocmai in Maroc. Doar acolo se face, in uzina din Tanger.
Mai ieftin si facilitati mai multe oferite de marocani pentru producator! Aproape de mare. Doar le pui pe vapor si au si ajuns in Europa, continentul de la care producatorul asteapta cele mai mari vinzari.
VEZI galeria foto din subsolul paginii!
Prima intilnire. Nu, de fapt, a doua pentru ca am facut cunostinta cu Lodgy in martie, la Geneva, atunci cind a fost lansarea mondiala. Impresia a ramas insa aceeasi. Mare cit un autobuz. Lodgy e cubic! E robust, dar din cite se vede extrem de functional, iar raportul pret/ spatiu e imbatabil.
Spatiu imens, modularitate rudimentara, dar practica
Francezii spun ca Dacia nu mai e low-cost, ci smart-buy. Un monovolum pe care-l poti configura cu 5 sau 7 locuri. Lodgy ofera cele mai mari spatii de depozitare din gama din care face parte, cea a monovolumelor medii. Daca rabatezi ambele banchete, se ajunge la un volum de incarcare de 2.617 litri. Aproape cit o duba! Imens! 827 de litri in varianta cu 5 locuri si 207 litri atunci cind toate cele 7 locuri ramin functionale. Modularitatea lui Lodgy lasa insa de dorit. Este chiar rudimentara. O bila neagra. Replica a venit imediat. Spatiul pentru cap si picioare pentru cel de-al treilea rind de locuri e mai mult decit suficient.
Interiorul, un mare progres
Daca profilul destul de patratos si aerodinamica de autobuz pot fi subiective si discutabile, interiorul lui Lodgy este, aproape fara urma de indoiala, un mare progres. Chiar daca plansa de bord e, per ansamblu, identica cu cea de la Duster, unghiul sub care este inclinata, grija mai mare pentru detalii si instrumentarul fac diferenta. Ceasurile de bord, de pilda, au o arhitectura cu trei cadrane rotunde, ceea ce confera un plus de rafinament si putina sportivitate.
Panourile usilor au si ele niste linii interesante si, in premiera, "adapostesc" butoanele de comanda pentru geamurile electrice. In sfirsit, adio butoane pe consola centrala in fata si, la nivelul gleznelor, in spate! Dupa atitea laude, nu inseamna ca totul e "de bine". De exemplu, nici Lodgy nu a scapat de metehnele trecutului, sub volan, in partea stinga, existind "celebrul" buton pentru reglarea farurilor, existent si pe Dacia 1310. De asemenea, nici MPV-ul nu are claxon pe volan, tot maneta de semnalizare din stinga fiind de baza.
Confortabila la drum
Momentul cel mai asteptat. Lodgy in test. Oferta de motoare e simpla. Doua propulsoare pe benzina, 1.6 litri 85 CP si unul turbo 1.2 TCe 1.2 litri si 115 CP. Ultimul, un motor interesant, de ultima generatie, in timp ce 1.6 MPI nu-l poti recomanda decit unei persoane pe care vrei sa te razbuni.
Dieselul ofera doua versiuni de putere pentru1,5 dCi: 90 si 110 CP. Mult mai potrivite pentru acest monovolum gratie unui cuplu generos de 240 Nm. Totul combinat cu o cutie de viteze manuala ascultatoare.
In Maroc, drumurile sint proaste. Mai proaste ca la noi. Poate si de aceea francezii au carat toata presa din Europa pina acolo. Sa vada cum se comporta Lodgy pe drumuri denivelate. Si o face bine de tot. Suspensiile setate catre confort absorb bine toate obstacolele din sosea.
Aerodinamica? Pai, daca mergem cu un sifonier cum sa fie? Inaltimea este de 1,7 metri. Sa fim rai in continuare? Pozitia la volan e inalta, normal. Numai ca reglarea volanului se face numai pe inaltime si ai impresia ca esti intr-o camioneta.
CITESTE mai multe in Gazeta sporturilor!