- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Stil retro, britanic, cu linii inedite ale caroseriei, Rover 75 este mașina elegantă la care și un iubitor de autoturisme de colecție visează. Berlina de clasă medie nu se mai fabrică, însă modelele aflate pe piața auto second-hand sunt încă la mare căutare.
Rover 75 a fost fabricată de un constructor britanic și a fost modelul de top al mărcii Rover la apariția sa, în 1999, atunci când a fost lansat pe piață primul exemplar. Cu un aer de limuzină, acest aututorism încă prezintă interes pentru cei pasionați și nu este exclus ca pe viitor să devină mașină de colecție.
Găsești în cele ce urmează câteva lucruri inedite despre modelele Rover 75 și tot ce trebuie să știi din punct de vedere tehnic, motorizări, design exterior și prețuri în 2019:
Rover 75, “comoara” engleză cu origini germane
Producția lui Rover 75 a durat vreme de șase ani, în perioada 1999 – 2005, timp în care berlina a fost scoasă pe piața auto mai întâi de Grupul Rover, ulterior de MG Rover. Britanică în stil, Rover 75 și-a luat inspirația în materie de confort și eleganță din modelele germane ale constructorului BMV care deținea marca Rover în acea perioadă. Deși i-au creat linii clasice, ușor retro, luxul nemțesc nu a lipsit și, mai mult, i-a oferit cu succes ideea de limuzină, cu care berlinele germane cuceriseră deja Europa.
Modelul Rover 75 a ieșit din fabrică de-a lungul timpului cu mai multe variante motoare pe benzină și un singur propulsor diesel de origine BMW, cel care a fost și cel mai popular datorită performanțelor sale și a consumului redus.
Rover 75, mașină retro cu interior modern
Confort la volan și la drum lung, asta oferă această mașină. În timp, au existat pe piața auto, inclusive în România, și Rover 75 în variantă tunning, cu diverse modificări ale tobei și cu scaune schimbate astfel încât limuzina să se transforme într-un exemplar cu accente ceva mai sport. Interiorul se remarcă prin bordul cu elemente retro, margini în culoarea lemnului și scaune extrem de confortabile. Un minus pentru berlină ar fi spațiul limitat pe care îl oferă bacheta din spate, teoretic cu trei locuri, însă mult prea îngust pentru trei adulți corpolenți. Portbagajul, însă, este suficient de încăpător, fără a avea opțiunea ca bancheta din spate să fie rabatat.
Ultimele modele de Rover 75 au primit un facelift, iar odată cu aceste ajustări s-a mai renunțat la elementele de stil retro, optându-se pentru un aspect mai modern.
Variante și motorizări disponibile
O singură variantă de motorizare diesel și numeroase opțiuni pentru echiparea de motoare pe benzină, precum motor de 1.4 sau 1.8 litri, asta ofera Rover 75. În ciuda varietății de “benzinare”, în România acest model este des întâlnit în echipare cu motor turbodiesel de 2.0 litri, cu 116 cai putere, motor de origine BMW. Consumul relative mic i-a cucerit pe posesorii berlinei britanice.
Cât costă un Rover 75 la mâna a doua
Cel mai nou Rover 75 pe care îl vei găsi pe piața auto second hand va fi din 2006 și nu va costa mai mult de aproximativ 4.000 de euro. Prețurile sunt de chilipir, iar asta încurajează și mai mult tranzacțiile în online, unde vei regăsi numeroase anunțuri cu Rover 75 de vânzare. Concluzia, la o simplă cautare pe internet, este că îți poți achiziționa un astfel de autoturism la costuri cuprinse între 1.000 și cel mult 4.500 de euro, pentru variantele de Rover 75 tunning.