In cazul masinilor electrice, subventia acordata de Guvern nu poate depasi insa 3.700 de euro. Iar in cazul celor hibride, pragul este 1.800 euro, a anuntat ministrul Mediului, Laszlo Borbely. Persoanele fizice sau juridice care participa la Programul "Rabla" vor primi patru tichete valorice la cumpararea unui automobil electric, respectiv doua bonuri valorice pentru achizitionarea unui automobil hibrid, a adaugat Borbely.
De asemenea, ministrul a anuntat ca a Guvernul va subventiona, din Fondul de Mediu, infrastructura necesara automobilelor electrice.
Procentele si pragurile impuse nu se intalnesc
Actiunea de promovare si incurajare a cumpararii de masini ecologice nu este o noutate, ea fiind practicata deja in mai multe tari, precum Franta sau Germania, unde primele ajung pana la 5.000 de euro, si trebuie apreciata.
"Aruncarea" de procente pompoase insa si impunerea, in paralel, a unor praguri maxime ce nu respecta notiunile de baza ale aritmeticii, trebuie taxata.
In momentul de fata, pe piata din Romania sunt disponibile doar doua masini electrice: Citroen C-Zero si Mitsubishi i-Miev.
Preturile acestora sunt aproape identice, invartindu-se in jurul valorii de 35.000 de euro. Prin urmare, daca aplicam reducerea procentuala de 20% anuntata de Borbely se ajunge la o bonificatie de 7.000 de euro. Iar plafonul maxim este de 3.700 de euro! Asa ca subventia de 20% ajunge, in practica, la putin peste 10%.
Mai mult, chiar daca luam in calcul intrarea pe piata autohtona, spre sfarsitul anului, a mai multor modele electrice, precum Renault Fluence Z.E. sau Kangoo Z.E., cu preturi de circa 20.000 de euro, subventia pentru masinile electrice tot nu poate ajunge la 20%, ceea ce-i confera procentului un iz puternic de propaganda. 20% da mai bine la TV decat 15%!
Studiu: Folosirea GPS-ului va conduce la o generatie "Hansel si Gretel", fara simtul orientarii... E-Scooter - Volkswagen trece la doua roti...