Toti am visat la un 205 GTI. Sa zburzi de colo-colo intr-un hatchback micut, usor si fara pretentii. Sa nu-ti pese deloc de calitatea materialelor sau de dotari (cel putin, nu mai departe de un sistem audio puternic). Si sa-ti impingi hotarat pana in strafundul mintii gandurile despre momentul in care curajul face cunostinta cu lipsa de experienta, iar conserva subtire din anii '80 face cunostinta cu stalpul. Dar suntem in 2012 acum si, vai Doamne, cat de mult ne-am schimbat. Ooh, uita-te la noi, ce ne-am maturizat, suntem afectati si plini de aere si nici nu catadicsim sa ne dam jos din pat fara un bord din plastic moale si butoane cromate pentru climatizare sau senzori de parcare ori emisii mici de CO2.
Insa exista inca o nostalgie care ne roade. O nostalgie hranita si incurajata de noul Suzuki Swift Sport. Primii cativa kilometri in care vanturi viteze ti-o vor readuce imediat inapoi. Sa nu te prind p-aici in cautarea rasfatului oferit de notiunea de „premium“ sau a fineturilor scumpe. E o cutie simpla si zgomotoasa, care goneste cu succes orice urma a varstei de mijloc. E usoara, dornica si gata de joaca. Motorul este un mic terrier, inspirand adanc la 4.000 Rpm si scuipandu-si plamanii la 7.000. Directia e rapida si naturala, controlul, precis. Swift vrea sa se distreze si, mai mult de atat, isi incordeaza fiecare fibra in incercarea de a te distra si pe tine.
Dupa standardele actuale, nu este un hot-hatch. Aritmetica ne ajuta: daca un hot-hatch modern are ca repere pretul de 24.000 € si 200 CP, atunci Swift ofera aproape fix o treime drept reducere din fiecare cifra. Costa in jur de 16.000 € si are 136 CP. Dar scoate untul din fiecare banut si din fiecare calut.
Citeste continuarea pe TopGear