Deci chiar ai condus noul Ferrari F12? Cum e?
Sa nu ne lasam dusi de val, pentru ca trebuie sa punem masina asta intr-un context mai intai. Si cea mai buna metoda este sa impartasim cateva cifre concrete. Casca ochii si citeste urmatoarele: are 740 CP si 690 Nm, numere care il propulseaza cu o viteza maxima de 340 km/h si de la 0 la 100 km/h in 3,1 secunde. Pentru 0-200 km/h sunt necesare 8,5 secunde. Asta il face un supercar uimitor de rapid – de fapt, este cea mai rapida masina de strada de la Ferrari. Mai rapid decat Enzo, mai rapid decat 599 GTO. Si nu doar in linie dreapta. Pe circuitul lor de la Fiorano este mai rapid decat oricare dintre ele.
Deci este ceva deosebit, corect?
Cu siguranta. Iar cifrele astea conteaza pentru ca masina este atat de abordabila, atat de usoara si de prietenoasa la condus incat daca nu ai fi constient de cifre ai zice ca e „doar” un inlocuitor pentru 599 GTB.
Doar ca fara acele renumite arce de pe spate
Da, dar uita-te cu atentie la capota. Sub conducerea CEO-ului Amadeo Felisa, Ferrari juxtapune aerodinamica peste design in asa fel incat acestea isi joaca rolul concomitent. Fantele din aripile fata au fost propuse de cei care se ocupa de aerodinamica si nu de catre stilisti, mașina ducand lipsa de impact vizual in primele desene. Deci fantele joaca si un rol practic, acela de a canaliza fluxul de aer in jos, pe lateralele masinii. Sunt multe astfel de trasaturi, toate avand rolul de a ajuta masina sa taie aerul cat mai usor si mai sigur: flapsuri care se deschid pentru a facilita racirea franelor, ventilatii deasupra rotilor spate pentru a preveni formarea de presiune in contraaripa, incă una in partea de sus a capotei pentru a reduce presiunea aerului la baza parbrizului.
Testul complet si galeria foto le gasesti pe site-ul TopGear.ro