Ministerul Transporturilor spera ca anul viitor sa contracteze lucrarile. in rastimpul celor cinci ani, CFR a mai reusit in schimb sa intocmeasca niste planuri si proiecte. S-a facut astfel o lista de prioritati. Pentru asta am platit, bineinteles. Asocierea Prointec SA, Louis Berger SA si Consis Proiect Srl a fost cea care, in calitate de consultant, s-a ocupat de proiect. Astfel ca, din 844 obiective (n.r. - poduri si tuneluri) s-a ales o lista de prioritati - 98 la numar. Acesta este numarul de poduri sau tuneluri ce nu mai sufera amanare.
„Mentionam ca proiectul prevede lucrari de reabilitare la obiectivele inchise circulatiei, la cele unde se circula cu restrictie de viteza, dar si la cele a caror structura poate fi afectata de calamitatile naturale", a precizat biroul de presa al CFR.
Desi se incadreaza in categoria mai sus mentionata si sunt magistrale importante pentru tara, trei poduri au intrat insa la categoria „efort financiar bugetar". Reabilitam astfel pe banii nostri trei din cele patru poduri inchise de ani buni.
Astfel, potrivit biroului de presa, 14 milioane de lei au fost alocati, prin licitatii, pentru redarea circulatiei a cel putin trei dintre podurile cu probleme. Pentru Podul Cartisoara de pe linia Brasov - Podu Olt statul a alocat 3.500.000 de lei. Licitatia a avut loc in luna august, iar in septembrie contractul a fost desemnat firmelor castigatoare: SC SOPMED SA in calitate de executant si RIMS CO SRL in calitate de proiectant.
Biroul de presa a precizat ca anul viitor circulatia pe Podul de la Cartisoara va fi reluata cu viteza normala. Tot in categoria prioritati pe banii statului a intrat si un pod de pe o linie neinteroperabila, aflat pe ruta Buda -Slanic.
Tot articolul, in Jurnalul National
Bugetul MAI avizat in comisii: 1,7 miliarde de euro si 18.000 de disponibilizati... Elena Udrea a inaugurat baia traditionala de la Hatuica si partia de schi de la Sugas Bai...