Obligaţiunile au o maturitate la 7 ani şi reprezintă cea mai mare emisiune în lei de pe piaţa locală de capital. Fitch a acordat emisiunii de obligaţiuni un rating final de BBB+.
Lansarea ofertei pe piaţă a generat interes considerabil din partea investitorilor, iar emisiunea a obţinut un cupon de 5,35%. Subscrierile au fost echilibrat distribuite între administratori de active, fonduri de pensii, companii de asigurări şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD).
”Emisiunea de obligaţiuni reflectă deopotrivă încrederea noastră în piaţa locală şi obiectivul de a ne consolida rezultatele. Diversificarea surselor de finanţare face parte din strategia noastră de dezvoltare pe termen lung şi avem convingerea că această emisiune va contribui la dezvoltarea pieţei de capital autohtone”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.
Adrian Tănase, CEO BVB, consideră că obligaţiunile BCR s-au dovedit a fi o ofertă de succes.
”Obligaţiunile BCR s-au dovedit a fi o ofertă de succes, atât din punct de vedere al valorii, având în vedere că este una dintre cele mai mari emisiuni de pe piaţa de capital din România, cât şi în ceea ce priveşte timpul necesar încheierii tranzacţiei, care a fost unul scurt. Poate fi un exemplu bun pentru alte proiecte din domeniul instrumentelor de datorie, deoarece dovedeşte că piaţa de capital îndeplineşte un rol important pentru asigurarea resurselor necesare dezvoltării economiei naţionale”, a declarat Adrian Tănase.
Emisiunea de obligaţiuni a fost un succes încă de la supra-subscrierea în registrul de ordine a ţintei de 500 de milioane de lei, ceea ce a dus la decizia de majorare a emisiunii până la 600 de milioane de lei.
Cu această emisiune, BCR se aliniază la noile reglementări UE privind capacitatea pe care trebuie să o aibă băncile pentru a absorbi pierderile, cerinţa minimă de fonduri proprii şi datorii eligibile (MREL) şi liniile directoare MREL in linie cu strategia de rezolutie pe care o urmareste.
Sursa : news.ro
Industria jocurilor video din România: Peste 100 de companii, 6.000 de angajaţi, afaceri de peste 188 milioane euro, num... Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia prin care Profi Rom Food preia 18 magazine Pram Maya...