Piaţa cadourilor pentru copii din România ar putea depăşi valoarea de un miliard de lei în acest an, în contextul unei diversificări tot mai mari a ofertei şi a unei cereri aflate în creştere, au arătat rezultatele unui studiu efectuat la noi în țară.
Potrivit companiei KeysFin, care a realizat studiul, în România, oferta de jocuri şi jucării din 2018 este cea mai variată de până acum.
„Există zeci de mii de produse diferenţiate în functie de vârsta sau preferinţele copiilor - de la jocuri şi jucării cu eroii din filme la jocuri de logică, perspicacitate etc. Potrivit comercianţilor, un nou trend care prinde tot mai mult în ţara noastră îl reprezintă jocurile şi jucăriile hand-made, multe dintre acestea fiind vândute sub formă de kit, pe care copiii trebuie să îl asambleze şi decoreze. Sunt produse care încearcă să stimuleze creativitatea şi îndemânarea, dar şi apropierea copiilor de natură, de mediul ambiant”, se arată într-un comunicat al companiei.
A avut loc o creştere semnificativă a afacerilor producatorilor români. Acestea sunt în general companii mai puţin cunoscute pe piaţa românească, care mizează pe calitatea produselor şi mai puţin pe publicitatea asociată, specifică marilor jucători.
„Piaţa jucăriilor aparţine în mare parte produselor licenţiate, cu eroi din filme, din desene animate, care beneficiază de o publicitate agresivă pe toate canalele mass media. Dovadă că afacerile companiilor care vând produse licenţiate sunt cele mai mari - Jumbo, Noriel, Netzah Game şi Brick Depot sunt, în prezent, cei mai activi jucători dintr-o piaţă a cărei cifră de afaceri ar putea depăşi în acest an un miliard de lei”, au explicat analiştii de la KeysFin.
Potrivit datelor KeysFin, în piaţa românească a producţiei şi comercializării de jocuri şi jucării (coduri CAEN 3240 si 4765) activează 374 de companii, cu peste 30% mai multe decât în 2012. În intervalul 2012-2017, cifra lor de afaceri a crescut de aproximativ 5 ori, de la 190,8 milioane lei în 2012 la 946,5 milioane de lei în 2017 (estimări preliminarii KeysFin – n.r.).
„Asistăm la un avans semnificativ al acestei pieţe şi estimăm că, până la finalul acestui an, piaţa jucăriilor şi a jocurilor va atinge 1 miliard de lei, extinderea semnificativă a ofertei, a numărului de magazine şi creşterea puterii de cumpărare a clienţilor fiind principalele argumente”, au spus analiştii KeysFin.
Investițiile companiilor străine au contribuit la creșterea pieței jocurilor și jucăriilor. Acestea controlează în prezent 80% din comerţul autohton şi puţin peste 50% din sectorul de producţie. Firmele cu acţionari din Grecia, Luxemburg, Marea Britanie, Cipru, Germania, Ungaria şi Franţa sunt cei mai puternici investitori.
Cele mai multe companii din piaţă activează în Bucureşti, Mureş, Bihor, Covasna, Harghita, Arad şi Braşov. Covasna este liderul topului din perspectiva cifrei de afaceri, cele şase companii din acest judeţ înregistrând o cifră de afaceri cumulată de peste 53 milioane de lei.
Ce se întâmplă cu Pilonul II de pensii și câți bani au strâns românii, până în acest moment: "Este începutul sfârși... Sectorul automatizărilor, susținut prin produse și servicii complete oferite de societăți de pe piața de profil...