Situat pe un teren de 350 ha, la jumatatea distantei dintre uzina Dacia de la Pitesti si birourile de proiectare ale Renault Technologie Roumanie (RTR) de la Bucuresti, centrul de la Titu realizeaza incercari pentru vehicule si componente mecanice ale Grupului Renault, completand dispozitivul de inginerie al Grupului.
Facilitatea, singura de acest tip din Estul Europei, cuprinde 100 de bancuri de incercari, destinate vehiculelor intregi si componentelor acestora (amortizoare, punti, Grup Motopropulsor etc.). Acestea permit recrearea unor conditii de functionare extreme: rezistenta la frig, simulator de expunere la soare, cabina de ploaie etc. Pentru a analiza comportamentul vehiculelor sunt prevazute zece tipuri de piste, cu o lungime totala de 32 de km. Inelul de viteza, pistele deformate, zona de proiectie sub caroserie sau zonele de apa reproduc conditii de rulare a masinilor pe care clientii le pot intalni in toata lumea.
Bancurile si pistele de incercari vor permite inginerilor romani sa testeze si sa optimizeze noi modele de vehicule si de organe mecanice. Astfel, clientii vor beneficia de masini la cel mai bun nivel din punct de vedere al performantei, al calitatii, al confortului, al securitatii si andurantei.
Primele echipe s-au instalat la Titu in iunie 2010 si pana la sfarsitul anului, Centrul va avea o echipa de 300 de persoane. Primele incercari pe piste sunt prevazute pentru luna octombrie 2010.
Investitia Renault de la Titu se ridica la 166 de milioane de euro. Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare a finantat constructia centrului cu 44 de milioane de euro. Prin aceasta investitie BERD sustine singurul grup auto cu activitati de design, inginerie si productie in regiune si un proiect cu impact major asupra competentelor de inginerie ale companiei si furnizorilor sai.
Santierul a fost inaugurat in prezenta oficialilor Renault si a autoritatilor romane pe 18 septembrie 2008. Constructia centrului a fost realizata cu antreprize exclusiv romanesti. Mijloacele de incercare au fost produse de furnizorii de sisteme de testare ai Renault la nivel mondial si utilizeaza cele mai avansate tehnologii in domeniu.
Foto: Mihai Stetcu
Cota unica si CAS nu vor fi modificate pana in 2013, TVA incerta... Urmatoarea generatie Dacia Logan va fi mai ieftina!...