"Saab recunoaste constrangerile financiare cu care se confrunta Romania in acest moment, cand trebuie sa isi inlocuiasca flota de avioane MiG 21, iar Suedia, prin intermediul FXM - Agentia Suedeza pentru Exporturile de Aparare si Securitate - si Saab doresc sa lucreze impreuna cu Romania pentru a identifica o solutie de avion modern cu noul avion Gripen, a declarat Richard Smith, Director de Marketing al Saab pentru Europa.
"O astfel de solutie ar putea sa includa un acord de leasing sau un plan de plati pe termen lung, astfel conceput incat sa corespunda cu ceea ce isi poate permite Romania. In plus, Saab se ofera sa investeasca in Romania printr-un program de offset industrial, precum si sa transfere tehnologie pentru modernizarea industriilor romanesti aerospatiala si de aparare, ca sa le faca sa fie inca si mai competitive pe plan international. Prin aceasta nu numai ca s-ar salva, dar s-ar si crea mii de locuri de munca specializate," a adaugat Richard Smith.
"Programul de Offset poate astfel sa creeze venituri pentru buget, provenite din impozitele aferente investitiilor si sa ajute Romania sa poata plati pentru noua flota de avioane, asa ca noi consideram ca aceasta solutie este benefica pentru toata lumea: pentru utilizatorul final, Fortele Aeriene Romane, pentru industriile Romaniei si cele ale Suediei, Europei si Statelor Unite - care contribuie la programul Gripen, precum si pentru platitorul de taxe roman, deoarece Gripen este avionul supersonic cu cel mai mic cost operational," a mai spus Richard Smith.
Cehia si Ungaria si-au inlocuit flotele de avioane Mig 21 cu avioane Gripen, care s-au pliat foarte bine pe infrastructura existenta, nefiind necesare investitii masive in piste noi, adaposturi, etc. Fiind un avion mai mic, mono-motor, Gripen are cele mai reduse costuri de operare dintre avioanele multirol care au fost considerate de Romania, pentru innoirea flotei sale multirol.