Platforma eMag a anunţat, joi, lansarea International Marketplace Network (IMN), o alianţă prin care se va conecta cu alte trei marketplace-uri din Uniunea Europeană (UE) şi care va avea acces la o piaţă de peste 230 de milioane de potenţiali clienţi.
IMN conectează patru platforme Marketplace: eMag, Cdiscount (Franţa), ePrice (Italia) şi Real.De (Germania), iar peste 30.000 de selleri vor putea folosi IMN pentru a vinde cross-border. Autorităţile de Concurenţă din toate cele patru ţări au avizat înfiinţarea IMN, potrivit eMag.
”IMN oferă o interfaţă care conectează cele patru platforme Marketplace, pe care sellerii o pot folosi ca unic punct de lucru pentru a-şi sincroniza ofertele, simplu si eficient, pe fiecare dintre cele patru platforme, în mod securizat şi în timp real. IMN reprezintă o modalitate rapidă pentru selleri de a-şi extinde afacerile în Europa, fără costuri suplimentare”, se arată în comunicat.
Pentru clienţi, IMN reprezintă o modalitate de a accesa o gamă mult mai mare de produse şi servicii localizate în ţara de origine.
”Credem că IMN reprezintă o oportunitate mare pentru oricare dintre sellerii noştri care doresc să înceapă să vândă cross-border. eMag Marketplace îşi continuă astfel demersul de a dezvolta proiecte care să aducă valoare adăugată sellerilor români, dar şi de a consolida ecosistemul pentru comerţul online pe care l-a construit. În plus, datorită IMN, clienţii din România vor avea acces la o gamă de produse şi mai variată decât până acum”, a spus Florin Filote, director eMag Marketplace.
La rândul său, Emmanuel Grenier, CEO Cdiscount, a atras atenţia că, până acum, sellerii care voiau să acceseze mai multe platforme de tip Marketplace din Europa erau nevoiţi să-şi listeze separat produsele pe fiecare platformă disponibilă din ţările în care doreau să vândă.
”IMN este un pas înainte pentru întreaga industrie şi un progres tehnologic major. Noua reţea se pliază perfect pe dorinţa Cdiscount de a ajuta întreprinderile mici şi mijlocii să iasă online şi să crească accesând piaţa europeană. De asemenea, cred că este o realizare importantă la nivel european, care subliniază caracterul dinamic şi inovator al reţelelor de comerţ online de tip Marketplace”, a spus Grenier.
IMN este un proiect care favorizează dezvoltarea pieţei unice digitale, în linie cu dorinţa Comisiei Europene. Această iniţiativă va duce beneficiile comerţului online la un număr mai ridicat de europeni, permiţându-le accesul la un număr mai mare de categorii de produse. Totodată, alte platforme de tip Marketplace din Europa şi-au exprimat interesul de a face parte din IMN.
”Împreună am reuşit să dezvoltăm o soluţie care elimină barierele de intrare şi costurile pe care ar trebui să le suporte un comerciant care îşi doreşte să intre pe pieţe noi şi să rămână, în acelaşi timp, independent. Fiecare dintre noi joacă un rol-cheie în ţara de origine, fapt ce ne permite să acordăm asistenţă fiecărui seller în propria limbă, astfel încât să îi ajutăm să aibă succes. Pentru un jucător ca ePRICE, IMN este modalitatea potrivită de a oferi soluţii de creştere şi export IMM-urilor din Italia şi din Europa aflate în căutarea unui canal de vânzare integrat în afara ţării”, a spus Leonardo Costa, director ePRICE Marketplace.
Patrick Müller-Sarmiento, CEO real, consideră că IMN este o expresie a Europei fără frontiere şi a comerţului online fără graniţe.
”Interesul retailerilor pentru platformă este foarte mare, iar primii 100 de selleri care au fost integraţi în faza de testare au înregistrat deja creşteri semnificative. Prin conectarea platformelor locale de tip Marketplace prin IMN, sellerii vor câştiga mai multă independenţă faţă de canalele ce provin din afara Europei şi vor avea o creştere sustenabilă”, a spus Müller-Sarmiento.
Într-o primă fază, platforma pe care s-au efectuat primele teste în 2018 va rula într-o versiune beta. În următoarele luni, efortul va fi concentrat asupra dezvoltării infrastructurii platformei, dar şi asupra atragerii de noi platforme de tip Marketplace şi de selleri. Peste 100 de selleri au testat deja cu succes până acum versiunea beta, potrivit eMag.
Sursa : news.ro
Costul cu forţa de muncă a crescut în România, anul trecut, cu 14,1%... Vouchere cu valoare mai mare în extrasezon. La ce nivel vor ajunge tichetele de vacanță...