Astfel, rezultatele provizorii ale cercetării statistice privind inovarea în întreprinderile din mediul de afaceri, arată că, în perioada 2016-2018, ponderea întreprinderilor care au introdus pe piaţă produse sau procese de afaceri noi sau substanţial îmbunătăţite a fost de 14,6%, ceea ce reprezintă o creştere cu 4,4 puncte procentuale faţă de perioada 2014-2016.
”În perioada analizată, ponderea întreprinderilor inovatoare a crescut faţă de perioada 2014-2016, atât în sectorul industriei cât şi în sectorul serviciilor. În sectorul industriei creşterea a fost de 2,8 puncte procentuale, iar în sectorul serviciilor de 1,6 puncte procentuale”, se arată în raport.
În perioada 2016-2018, firmele mari, cu cel puţin 250 de salariaţi, au fost de două ori mai inovatoare decât întreprinderile mici şi mijlocii (IMM-uri). Din numărul total de întreprinderi mari, 27,9% au fost inovatoare, în timp ce IMM-urile au inovat în proporţie de 13,9%.
În comparaţie cu perioada 2014-2016, creşterea ponderii întreprinderilor inovatoare mari a fost de 10 puncte procentuale, de la 17,9% la 27,9%, iar IMM-urile inovatoare au avut o creştere cu 4,1 puncte procentuale, de la 9,8% la 13,9%.
Din totalul întreprinderilor, 6,4% au fost inovatoare numai de produse noi sau semnificativ îmbunătăţite, 4,5% au aplicat numai pentru inovaţii ale proceselor de afaceri şi 3,5% au implementat inovaţii atât de produse cât şi de procese de afaceri.
Sursa : news.ro
Apare o monedă nouă în România! Cum arată și ce valoare are... Barometru: În luna ianuarie, activitatea din industria românească a intrat în a doua lună de contracţie. Cererea rămâne ...