Veniturile inregistrate de cele 22 de companii participante la studiu, in semestrul al doilea al anului 2011, se ridica la 48 de milioane de lei, inregistrand o crestere de 10% comparativ cu primul semestrul al aceluiasi an si de 9% fata de veniturile inregistrate in acelasi semestru al anului 2010. Raportat la grupul de referinta al anului 2010, valoarea pietei de publicitate online in semestrul al doilea din 2011 a crescut cu 8,8% fata de primul semestru, insa a inregistrat o scadere cu 5,6% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2010.
Spre deosebire de primul semestru al anului 2011, in a doua jumatate a anului sectorul Telecom detine suprematia in ceea ce priveste valoarea investitiilor in publicitate online, secondat la o distanta considerabila de sectorul financiar si cel auto. De asemenea, ca si in ultimii doi ani, Telecom-ul este sectorul care conduce clasamentul valorii anuale a investitiilor in publicitate online.
La nivelul intregului an, dinamica veniturilor din publicitate online pentru toate companiile participante la studiu a cunoscut o crestere de 7% comparativ cu 2010. Cu toate acestea, raportat la grupul de referinta veniturile din 2011 au scazut cu 7,3% comparativ cu 2010.
In cadrul ROADS sunt raportate de catre participanti veniturile nete, asa cum sunt facturate de catre publisherii care vand direct propriul portofoliu de site-uri sau de catre regii.
Incepand cu anul acesta, s-au alaturat studiului patru noi participanti, ridicand numarul site-urilor reprezentante in cadrul studiului ROADS la peste 1400 de site-uri romanesti, ale 22 de companii. Pentru a putea lucra pe aceeasi baza, s-a introdus un nou indicator care face posibila compararea situatiei pietei, analizand aceeasi baza de participanti. In acest fel, se asigura atat o mai mare relevanta a datelor - furnizate prin inglobarea in studiu a cat mai multor participanti - cat si rigurozitatea comparatiilor semestriale.
Studiul derulat de IAB Romania si PwC structureaza investitiile in publicitatea online din Romania in functie de formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe internet, precum si in functie de lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalitatii.