Antena Căutare

Promisiuni neonorate: Finalizarea A2, prelungita cu un an. Finantarea pentru Bechtel, imaginara

Receptia tronsoanelor Cernavoda - Medgidia, Medgidia - Constanta si Centura Constantei se va face in 2012, desi acestea ar fi trebuit date in folosinta in acest an. Premierul vrea renegocierea preturilor pentru Autostrada Transilvania dupa standardele de cost, care oricum nu se aplica.

Autostrazile patriei raman ingro­pate in promisiuni in ceea ce priveste finan­tarea lor, dar mai ales terme­nele acestora de finalizare. Astfel, Autostrada Soarelui va mai sta ascunsa sub norii crizei cel pu­tin un an, in timp ce pentru „Transil­vania", premierul Boc a gasit fonduri pentru continuarea lucrarilor de la un finantator secret sau inexistent. Ca are sau nu bani , Emil Boc vrea rene­gocierea preturilor cu com­pania Bechtel.

Fara a prezenta solutii concrete, pre­mierul Boc si ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, au iesit la rampa, anuntand intarzieri de termene si finantatori secreti pentru autostrazile A2 si „Transil­vania". Totusi, daca Autostrada Cerna­voda-Constanta va fi receptionata anul viitor, si nu anul acesta, asa cum era programat, Anca Boagiu a dat asigurari ca soferii vor putea circula pe acest tronson inca din acest an.

A2, blocata in situl arheologic

Ce e cert este ca eforturile pe care le facem in acest moment sunt ca sa putem sa circulam la vara, nu sa receptionam, sa circulam catre mare, atat pe auto­strada, cat si pe calea ferata si sa demonstram ca atunci cand vrei poti sa impingi niste lucruri care vad ca atarna de ani intregi. Constructorii isi asuma pe termene intermediare deocamdata finalizarea pe tronsoane, intre 30 iunie si 30 septembrie, deci e perioada in care ei vor da in exploatare tronsoanele de autostrada. Vor construi si fundatia la celelalte benzi, dar bineinteles ca nu vor avea timp sa toarne asfalt. Receptionata va fi la anul, cu siguranta", a declarat Anca Boagiu. Ea a precizat ca exista multe cauze pentru care au fost intar­ziate lucrarile, printre care problema exproprierilor, rezolvata in prezent, dar si cea a descarcarilor arheologice.

Nu sunt atat de convinsa ca descarcarea arheologica in sine este o problema. Cred ca sunt alte probleme, motiv pentru care am dat dispozitie colegilor mei de la companie sa angajeze arheologi ca sa mergem in paralel", a mai spus ministrul Transporturilor.

Din cele 67 de situri arheologice aflate pe traseu doar 25 au fost descarcate de sarcini, in conditiile in care in luna iunie sectoarele ar trebui deschise circulatiei. Proiectul a fost impartit in trei loturi - Cernavoda - Medgidia (20 de kilometri), Medgidia - Constanta (aproximativ 32 de kilometri) si varianta de ocolire Constanta la profil de autostrada (21,8 kilometri). Lucrarile au fost realizate pe o distanta de 5,7 kilo­metri, intre kilometrul 165 si 170+75, po­trivit datelor CNADNR.

Finantatorul secret al premierului

Preocuparile prim-ministrului pen­tru dezvoltarea infrastructurii romanesti sunt mult mai extinse si se pare ca au scos la suprafata resursele financiare pen­tru con­ti­nuarea lucrarilor la Autostrada Transil­­vania. Astfel, premie­rul a declarat ca in bugetul pe acest an exista bani pentru conti­nuarea lucrarilor la Auto­strada Transilvania, urmand sa fie extinsa prega­tirea pentru tronsonul Targu-Mures - Campia Turzii, unde inca nu exista nici macar un proiect tehnic.

Tot articolul, in Financiarul

Timbru penal pe Posta Romana... 75% din romani prefera sa lucreze cat mai putin cu institutiile bancare...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe Marti, 16.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x