Autostrazile patriei raman ingropate in promisiuni in ceea ce priveste finantarea lor, dar mai ales termenele acestora de finalizare. Astfel, Autostrada Soarelui va mai sta ascunsa sub norii crizei cel putin un an, in timp ce pentru „Transilvania", premierul Boc a gasit fonduri pentru continuarea lucrarilor de la un finantator secret sau inexistent. Ca are sau nu bani , Emil Boc vrea renegocierea preturilor cu compania Bechtel.
Fara a prezenta solutii concrete, premierul Boc si ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, au iesit la rampa, anuntand intarzieri de termene si finantatori secreti pentru autostrazile A2 si „Transilvania". Totusi, daca Autostrada Cernavoda-Constanta va fi receptionata anul viitor, si nu anul acesta, asa cum era programat, Anca Boagiu a dat asigurari ca soferii vor putea circula pe acest tronson inca din acest an.
A2, blocata in situl arheologic
„Ce e cert este ca eforturile pe care le facem in acest moment sunt ca sa putem sa circulam la vara, nu sa receptionam, sa circulam catre mare, atat pe autostrada, cat si pe calea ferata si sa demonstram ca atunci cand vrei poti sa impingi niste lucruri care vad ca atarna de ani intregi. Constructorii isi asuma pe termene intermediare deocamdata finalizarea pe tronsoane, intre 30 iunie si 30 septembrie, deci e perioada in care ei vor da in exploatare tronsoanele de autostrada. Vor construi si fundatia la celelalte benzi, dar bineinteles ca nu vor avea timp sa toarne asfalt. Receptionata va fi la anul, cu siguranta", a declarat Anca Boagiu. Ea a precizat ca exista multe cauze pentru care au fost intarziate lucrarile, printre care problema exproprierilor, rezolvata in prezent, dar si cea a descarcarilor arheologice.
„Nu sunt atat de convinsa ca descarcarea arheologica in sine este o problema. Cred ca sunt alte probleme, motiv pentru care am dat dispozitie colegilor mei de la companie sa angajeze arheologi ca sa mergem in paralel", a mai spus ministrul Transporturilor.
Din cele 67 de situri arheologice aflate pe traseu doar 25 au fost descarcate de sarcini, in conditiile in care in luna iunie sectoarele ar trebui deschise circulatiei. Proiectul a fost impartit in trei loturi - Cernavoda - Medgidia (20 de kilometri), Medgidia - Constanta (aproximativ 32 de kilometri) si varianta de ocolire Constanta la profil de autostrada (21,8 kilometri). Lucrarile au fost realizate pe o distanta de 5,7 kilometri, intre kilometrul 165 si 170+75, potrivit datelor CNADNR.
Finantatorul secret al premierului
Preocuparile prim-ministrului pentru dezvoltarea infrastructurii romanesti sunt mult mai extinse si se pare ca au scos la suprafata resursele financiare pentru continuarea lucrarilor la Autostrada Transilvania. Astfel, premierul a declarat ca in bugetul pe acest an exista bani pentru continuarea lucrarilor la Autostrada Transilvania, urmand sa fie extinsa pregatirea pentru tronsonul Targu-Mures - Campia Turzii, unde inca nu exista nici macar un proiect tehnic.
Tot articolul, in Financiarul
Timbru penal pe Posta Romana... 75% din romani prefera sa lucreze cat mai putin cu institutiile bancare...