Live acumMireasa Sezonul 2
Prime Time 20:30Poftiti pe la noi: Poftiti la circ

Vodafone a pierdut aproape 86 mil. € din venituri si 533.000 de clienti

Veniturile totale ale Vodafone Roma­nia au scazut cu 9,3% in anul fiscal 2010-2011, incheiat la 31 martie, la 835,6 milioane de euro, iar EBITDA (profitul opera­tional inainte de dobanzi, taxe, depre­ciere si amortizare) s-a redus cu 22,8%, la 305,6 milioane de euro. Cauza? Conditiile economice dificile, spun oficiali opera­torului, care semnaleaza insa o tendinta de revenire a pietei.

,,Desi veniturile au continuat sa scada de la un an la altul, pe fondul difi­cul­tatilor economice cu care se con­frunta clientii nostri, rata de scadere s-a diminuat de la un trimestru la altul, ceea ce arata o tendinta de revenire a pietei, pe termen lung. Adoptia ser­viciilor de date mobile si in special a ser­viciilor de internet pe mobil a cres­cut semnificativ, fiind sustinuta de ofer­te cu valoare adaugata, care au inclus smartphone-uri la preturi avantajoase", a declarat Iñaki Berroeta.

Veniturile din servicii au coborat cu 10,6%, la 797,2 milioane de euro, iar marja EBITDA a fost de 36,6%, potrivit datelor companiei. Profitul operational al Vodafone Romania a fost afectat de amenda aplicata de Consiliul Concu­ren­tei, mai spun reprezentantii Voda­fone. Consiliul Concurentei a amendat in luna februarie Orange Romania si Vodafone Romania cu 63 de milioane de euro, pentru abuz de pozitie domi­nanta.

Orange a fost amendata cu 34,8 milioane de euro, iar Vodafone cu 28,3 milioane de euro, reprezentand putin peste 3% din cifra de afaceri din anul 2010 a operatorilor.

Deconectarile SIM-urilor micsoreaza baza de clienti

Numarul clientilor Vodafone a scazut cu 533.000 in anul fiscal 2010-2011, la 9.196.742 de utilizatori. Dintre acestia aproximativ 37% sunt abonati la serviciile operatorului, iar restul de 63% sunt detinatori de cartele preplatite. „Scaderea numarului de clienti a rezultat in urma deconectarilor SIM-urilor prepay inactive si a aplicarii unor noi standarde de raportare a bazei de clienti", noteaza compania.

De asemenea, concurenta crescuta de pe piata locala de telecomunicatii, care a determinat o scadere a preturilor din partea operatorilor in incercarea de a-si pastra clientii, combinata cu redu­cerea cheltuielilor utilizatorilor, a facut ca, intr-un an, Vodafone sa piarda peste 1 euro din valoarea venitului mediu per utilizator (ARPU).

Astfel, daca in anul financiar 2009-2010 ARPU mobil atin­gea o valoare de 7,6 euro, pentru anul financiar 2010-2011 valoarea acestui indicator a scazut la 6,5 euro, si la 6,1 euro pentru trimestrul incheiat la 31 martie.

Operatorul a avut cea mai mare eroziune a afacerilor

Comparand evolutia celor trei operatori de telefonie mobila in perioada aprilie 2010-martie 2011 cu aceeasi perioada a anului anterior, observam ca scaderea cea mai mare in ceea ce priveste veniturile apartine companiei Vodafone. Scaderea Orange in perioada analizata este de 3,42%, iar Cosmote a inregistrat o crestere a veniturilor de 4,8%.

Tot articolul, in Financiarul

Recomandari