Coca-Cola și PepsiCo sunt două dintre cele mai mari companii de sucuri și votate cele mai mari consumatoare de plastic. Acestea au renunțat la colaborarea cu un lobby pentru industria plasticului pe motiv că există presiuni publice cu privire la contribuția companiilor la poluarea cu plastic.
Ambele companii de băuturi răcoritoare încearcă să crească cantitatea de plastic reciclat pe care îl folosesc în sticle. Ei doresc să îmbunătățească infrastructura de reciclare și să se asigure că pachetele lor sunt reciclabile.
Asociația Industriei Plastice are legături cu American Progressive Bag Alliance, care încurajează statele să ilegalizeze interdicțiile din plastic. Participarea la asociație ar putea aduce o reputație proastă companiilor Coca-Cola și Pepsi în calitate de companii care lucrează pentru a găsi soluții la poluarea din plastic.
Asociația a luat poziții care „nu erau pe deplin în concordanță cu angajamentele și obiectivele noastre”, a declarat Coca-Cola într-o declarație săptămâna trecută, menționând că s-a retras din grup la începutul acestui an. Pepsi a spus că s-a alăturat asociației pentru a afla despre inovație, deoarece funcționează pentru „realizarea unei economii circulare pentru materiale plastice”.
"Nu participăm la activitatea de susținere a asociației sau a filialelor sale, iar apartenența noastră se va încheia la sfârșitul acestui an", a spus Pepsi.
Coke și Pepsi "au făcut alegerea greșită", făcând parte din organizația de lobby, a declarat Dianna Cohen, CEO al Coaliției pentru Poluare Plastică nonprofit.
Tăierea legăturilor cu Asociația Industriei Plastice este un semn că „companiile înțeleg că nu pot spune în mod public că vor să pună capăt poluării din plastic, în timp ce susțin financiar o asociație care face lobby pentru continuarea dependenței noastre de materialele plastice”, a spus directorul campaniei Greenpeace USA Oceans, John Hocevar într-o declarație.
Această mutare poate ajuta la linișterea unor clienți. Dar, pe măsură ce oamenii se îngrijorează mai mult de impactul negativ al poluării din plastic asupra mediului, precum și asupra sănătății oamenilor și animalelor, companii precum Pepsi și Coca-Cola vor trebui să meargă și mai departe pentru a găsi o soluție.
Combaterea poluării din plastic
Conform unui raport al fundației ellen MacArthur, Coca-Cola (KO) a produs 3,3 milioane de tone de plastic în 2017. PepsiCo (PEP) nu a dezvăluit cât de mult plastic folosește, însă ambele companii încearcă să descopere modalități de a-și reduce utilizarea materialelor din plastic și de a crește reciclarea. De asemenea, explorează alternative la materiale plastice, cum ar fi aluminiul, care sunt mai ușor de reciclat.
PepsiCo a anunțat recent că apa sa de marcă Aquafina va fi vândută în cutii de aluminiu la lanțurile de fast-food și restaurante americane încă de anul viitor. Compania testează o lansare mai largă către magazinele de vânzare cu amănuntul.
"Abordarea deșeurilor de plastic este una dintre principalele mele priorități și îmi asum această provocare personal", a declarat la acea vreme directorul general al PepsiCo, Ramon Laguarta. "Facem partea noastră pentru a aborda problema cu privire la reducerea, reciclarea și reinventarea ambalajelor noastre." Pepsi s-a angajat să folosească doar ambalaje reciclabile, compostabile sau biodegradabile până în 2025 și s-a angajat să producă sticle noi de plastic folosind 25% material reciclat.
În plus, Coca-Cola a lansat anul trecut o inițiativă World Without Waste care înglobează obiectivele sale de reciclare, care includ colectarea și reciclarea echivalentului fiecărei sticle până în 2030. Compania s-a angajat, de asemenea, să-și scoată sticlele și conservele de la cel puțin 50% material reciclat în următorii 11 ani.
Totuși, respectarea acestor obiective va fi probabil dificilă. Organizații precum World Wildlife Fund ajută companiile să încerce să le realizeze. De asemenea, companiile explorează stații de reumplere care elimină ambalajele cu o singură utilizare.
Pepsi vinde un răcitor de apă de înaltă tehnologie, care permite clienților să-și umple propriile sticle cu apă aromată sau neflavată, nemișcată sau carbogazoasă la temperaturi variate. Coca-Cola a lansat un produs similar pentru Dasani în campusurile universitare.
„Membrii noștri lucrează împreună pentru a-și alinia eforturile pentru a pune reciclarea și sustenabilitatea în fruntea afacerilor lor”, a declarat Patty Long, președinte interimar și CEO al Asociației Industriei Plastice, într-un comunicat.
Asociația de materiale plastice spune că nu face lobby în sine pentru legislația care interzice plasticul sau deține o poziție oficială în legile respective. Acesta spune că operează separat de alianța și are diferite calități de membru și taxe.
Însă o pagină de pe site-ul asociației se redirecționează către site-ul alianței, iar e-mailul de contact pentru alianța cu sacul are același sufix ca cel al asociației. Un reprezentant al asociației a refuzat să împărtășească modul în care grupurile sunt conectate.
Sursă: CNN
Sursă foto: CNN
Peste 160 de copii au fost depistați cu concentrații ridicate de plumb în sânge după incendiul de la Catedrala Notre Dam... Jeff Bezos a vândut săptămâna trecută acţiuni Amazon în valoare de 2,8 miliarde de dolari...