Thomas Cook, cea mai veche agenţie de turism din lume, a intrat în faliment. Peste 600 de mii de pasageri au rămas blocaţi pe aeroporturile sau în hotelurile din străinătate. Pentru a remedia situaţia, Guvernul britanic a lansat cea mai mare operaţiune de repatriere pe timp de pace. Aproape 200 de mii dintre britanicii rămaşi peste hotărare vor fi aduşi acasă, în următoarele două săptămâni.
Vacanţele a sute de mii de călători s-au transformat într-un calvar, când cea mai veche agenţie de turism din lume a anunţat că a intrat în faliment. Pasagerii au rămas blocaţi în aeroporturi, după ce aeronavele în care urmau să se îmbarce au fost ţinute la sol. Revoltaţi, oamenii spun că nu au fost anunţaţi de agenţie şi au aflat că nu au cu ce se întoarce acasă abia când au ajuns la aeroport.
”Sunt foarte neliniştită, pentru că mă dor picioarele şi nu ştiu cum sau dacă voi urca în avion. Cum voi ajunge la Glasgow, dacă ei ne duc la Birmingham sau în altă parte? Va fi foarte greu, va fi o zi lungă şi sunt foarte obosită.”, a declarat o turistă.
Guvernul britanic a lansat cea mai mare operaţiuni de repatriere pe timp de pace din istoria Regatului Unit. 45 de aeronave vor fi mobilizate pentru a aduce acasă aproape 200 de mii de pasageri britanici.
”Am lansat o pagină de Internet, care cuprinde toate informaţiile referitoarele la zborurile de întoarcere.”, a precizat Tim Johnson, director la Autoritatea pentru Aviație Civilă.
Agenţia Thomas Cook a intrat în faliment după ce negocierile cu acţionarii cheie au eşuat, iar operatorul britanic nu a reuşit să obţină fondurile necesare, respectiv 200 de milioane de lire sterline. Nu doar pasagerii vor fi afectaţi. Zeci de mii de angajaţi au rămas peste noapte fără loc de muncă.
”În primul rând, vreau să cer iertare celor 21.000 de colegi care ştiu vor avea inima frântă.”, a mai precizat și Peter Fankhauser, director al companiei Thomas Cook.
Falimentul agenţiei de turism a fost cauzat în principal de platformele online, prin care clienţii îşi pot face rezervări direct de pe Internet.