La Ciurea, în ianuarie 1917, a fost "iadul adevărat în toată grozăvenia lui", cel mai cumplit accident feroviar din istoria României şi cea mai mare catastrofă de acest fel din lume, în intervalul 1830-1930
Cum s-a produs tragedia?
"Curierul", cum i se spunea, a plecat din Galaţi cu destinaţia Iaşi vineri, 11 ianuarie 1917, cu o întârziere de câteva ore, pentru că gara fusese bombardată de aeroplanele germane, iar locomotiva sa, atinsă de bombe, a trebuit înlocuită.
Alături de români, în tren călătoreau ofiţeri şi soldaţi ruşi, dar şi membri ai misiunii militare franceze. Printre cei mai cunoscuţi călători erau Emil Costinescu, fost ministru de Finanţe, Yvonne Blondel, fiica fostului ambasador francez la Bucureşti, geograful George Vâlsan, marchizul Belloy (oficial francez).
Foarte curând, trenul a devenit supraaglomerat. În gările de pe traseu, se pare că s-au mai adăugat vagoane, staţionând ore în şir pentru ca alte sute de călători să-şi facă loc în ceea ce avea să devină "cursa morţii".
"Am simţit perfect cum trenul a sărit de pe şine ca o reptilă monstruoasă de fier şi de oţel"
A doua zi, pe 12 ianuarie, convoiul a plecat spre Iaşi, cei 120 de kilometri fiind parcurşi pe toată durata zilei, ajungând în apropierea destinaţiei în preajma orei unu noaptea, când s-a produs şi accidentul.
Continuarea pe Observator.tv!
S-A DESCOPERIT cel mai mare OU din LUME! Uite ce PASĂRE l-a FĂCUT... Unchiașul ăsta deține RECORDUL MONDIAL la prezentat știri: 47 de ani și 83 de zile! Don Alfonso Espinosa...