Majoritatea tinerilor aşteaptă cu nerăbdare să facă 18 ani pentru a putea circula în mod legal pe străzi, în faţa unui volan. Permisul de conducere este un document aproape la fel de important ca şi cartea de identitate şi de-a lungul timpului a fost supus unui număr destul de mare de reglementări, creând foarte multe controverse.
Deşi pare destul de greu de crezut, primul permis de conducere a apărut odată cu primul automobil. Persoana care a avut pentru prima dată în buzunar un astfel de act a fost Karl Benz. Evident, el nu a trebuit să rezolve teste auto drpciv pentru a se bucura de el, în condiţiile în care numărul maşinilor era aproape zero iar legislaţia nu era reglementata. Permisul lui Benz era, de fapt, un act prin care acesta putea să circule pe străzi cu automobilul pe care doar ce îl inventase.
Necesitatea permisului a apărut din cauza faptului că zgomotosul automobil îi deranja pe locuitorii din localitatea lui Benz, ceea ce l-a făcut să solicite permisiunea de a circula din partea Ducatului Baden.
Timp de mai mulţi ani, mai exact până la începutul secolului 19, permisele de conducere erau acordate oricui cerea asta. Abia din 1903, Prusia a introdus un test pentru cei care doreau să conducă un automobil. Pe atunci, accentul era pus pe calitatea de mecanic, nu pe cea de şofer. Din 1910, obligativitatea permisului este introdusă în toată Germania. Uşor, uşor, majoritatea statelor europene a introdus documentul, ultimul stat fiind Belgia, abia în 1977. Practic, până în acest an, în Belgia se putea obţine un permis de circulaţie fără niciun fel de examen auto.
PERMISUL ÎN ROMÂNIA
Un prim document care reglementa circulaţia, a apărut în ţara noastră în 1859. Evident, pe vremea aceea se referea la circulaţia trasurilor pe drumurilor publice şi solicită un livret pe care birjarii trebuia să îl aibă la îndemână. Aceştia nu aveau voie să circule decât la pas şi nu puteau să stropească pietonii în timp ce circulau.
Din 1868, regulile au fost înăsprite, iar conducătorii trasurilor trebuiau să fie curaţi, cu haine decente şi să respecte o serie de alte reguli. Este anul în care se introduce şi vârsta minimă de 21 de ani pentru cei care doresc să conducă o trăsură pe drumurile publice.
Dacă în Belgia permisul de conducere se obţinea fără niciun fel de examen, în România primele examene au fost organizate în 1907, rezultat al creşterii numărului de autovehicule de pe străzi. În 1908, numărul de maşini din România era de 138.
Cum se desfăşura examenul auto în 1911?
Probele la care erau supuşi cei care doreau să se bucure de Brevetul de Conducere pentru Automobile erau diferite de cele de astăzi.
Practic, există o probă de viteză pe drumurile publice şi mai există o probă de frânare în caz de urgenţă. În cadrul probei de frânare, în fata automobilului era aruncat un sac umplut cu paie.
Astăzi, examenul constă într-o probă practică şi una teoretică, iar regulamentul este mult mai strict ca odinioară. Totuşi, cu puţină pregătire oricine se poate bucura de permisul de conducere.
Femeia care l-a văzut pe Dumnezeu: "Mă lua din spital și mă ducea la morgă. De la morgă, iar mă aducea la spital. A... Mesajul care bagă GROAZA în mii de copii din România. „Suntem gemenele asasinate de un camion. Am revenit la viață și......