- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Cauzele care au dus la aceasta situatie demna de Cartea Recordurilor sunt multiple, de la furtul de linii ferate pana la caderi de copaci pe linie, sau lucrari la calea ferata.
"Pe intreaga pe¬rioada a anului 2010 au fost indrumate in total aproximativ 560.000 trenuri de calatori. Timpul mediu de intarziere inregistrat de un tren de calatori pe zi a fost de pana in 5 minute. Indicatorul utilizat pentru evaluarea parcursului trenurilor este "trenkm". Intarzierea medie a unui tren la 100 km parcursi a fost de aproximativ 3 minute", potrivit informatiilor primite de la CFR Calatori.
In fiecare zi au fost puse in circulatie 1.534 de trenuri, fiecare dintre acestea inregistrand un timp mediu de intarziere de pana la 5 minute, adica 7.670 de minute in fiecare zi. Daca facem un calcul sumar, vom observa ca in 2010 trenurile de calatori au intarziat 46.659 de ore, adica 1.944 de zile, ceea ce inseamna 5,3 ani.
Ca si anii trecuti, vara au fost probleme din cauza dilatarii sinelor, iar la inceputul lunii decembrie problema a fost reprezentata de ninsorile abundente care au perturbat atat traficul feroviar, cat si pe cel rutier si aerian.
"Rutele pe care s-au inregistrat cele mai multe intarzieri in 2010 au fost Bucuresti - Constanta si Bucuresti - Campina - Predeal din cauza lucrarilor de reabilitare executate de CNCF CFR SA. De asemenea, intarzieri foarte mari au fost inregistrate in zilele de vara si la inceputul lunii decembrie din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile, perturband circulatia trenurilor de calatori", potrivit CFR Calatori. Intarzierile au fost cauzate de lucrari de reabilitare si reparatii, restrictii de viteza ale caii ferate, probleme tehnice ale materialului rulant.
Forta majora este o alta explicatie a intarzierilor. La acest capitol CFR Calatori incadreaza calamitatile naturale, evenimentele de cale ferata, furturile de echipamente de siguranta circulatiei, intarzierile inregistrate pe teritoriul cailor ferate vecine, grevele feroviare si restrictiile de viteza necesare pentru derularea lucrarilor de reabilitare pe coridoarele paneuropene.
Tot articolul, in Jurnalul National
VIDEO! Campion la rap-viteza: 350 de cuvinte pe minut!... Julian Assange a primit titlul de "cel mai rau australian al anului"...