Antena Căutare

Misterele metroului bucureştean! Motivul pentru care Nicolae Ceauşescu nu a vrut linie în Drumul Taberei

Metroul este cel mai utilizat mijloc de transport din Capitală, sute de mii de oameni călătorind zilnic în subteran. Este rapid, avantajos ca preţ şi, mai nou, destul de dezvoltat ca zone prin care trece. Începerea liniei către Drumul Taberei a scos la iveală informaţii incredibile din timpul comunismului. Tu te-ai întrebat vreodată de ce nu au existat staţii în acest cartier?

Metroul este cel mai utilizat mijloc de transport din Capitală, sute de mii de oameni călătorind zilnic în subteran. Este rapid, avantajos ca preţ şi, mai nou, destul de dezvoltat ca zone prin care trece. Începerea liniei către Drumul Taberei a scos la iveală informaţii incredibile din timpul comunismului. Tu te-ai întrebat vreodată de ce nu au existat staţii în acest cartier?

Aţi crede că datorăm metroul bucureştean lui Ceauşescu, nu-i aşa? Greşit! În timpul lui a fost construit, însă planurile au fost realizate de un tânăr student de la începutul secolului al XX-lea, pe nume Dimitrie Leonida.

Primele tentative de a construi un metrou în București datează din anii 1909 – 1910, când se negocia cu firma Siemens & Halske din Germania concesionarea construirii liniilor de tramvai. Inginerii Dimitrie Leonida și Elie Radu, membri ai Consiliului Tehnic al Bucureștiului, propuneau construirea metroului, deoarece sumele cerute de firma germană pentru liniile de tramvai erau foarte mari și ar fi putut acoperi costurile metroului.

Între 1934 și 1936 se cristalizează și opinia realizării unor linii de transport în comun subteran cu trenuri sau tramvaie electrice.

Articolul continuă după reclamă

Harta metroului bucureştean, conform planurilor din anii '50

În 1970, Întreprinderea de Transport București (care s-a transformat în 1990 în RATB) nu mai reușea să asigure transportul în comun în zonele nou construite ale orașului, chiar dacă rețeaua era una din cele mai mari din Europa.

În anul 1971, în cadrul Consiliului Popular al Municipiului Bucureşti (CPMB) s-a înființat o Comisie centrală condusă de președintele CPMB, Dumitru Popă, precum și a unui colectiv de lucru, format din specialiști de la ITB, IPB etc., cu misiunea de a se documenta și a prezenta studii pentru realizarea metroului. Aceasta a ajuns la concluzia că unica soluție potrivită ar fi construirea unei rețele de trenuri subterane – întorcându-se de fapt la concepția părăsită dintr-o perioadă interbelică.

Prima călătorie cu metroul a cuplului Ceauşescu

Muncitorii habar nu aveau despre măreţul plan al lui Ceauşescu! "Nu ştim ce se face, scoatem CHETRELE ASTEA DE AICI"!

În 1975, anul în care au început primele săpături, salahorii nu știau ce înseamnă „metrăul‟ la care lucrau. Gheorghe Moroșanu, unul dintre muncitori, povestește în cartea „Metroul fără Ceaușescu‟ un episod haios din primele zile de viață ale șantierului. Bucureşti 1975, undeva pe Splai, în apropiere de Cotroceni. Un ţăran venit din Moldova spărgea strada pentru un viitor şantier. Un băiat de Bucureşti îl întreabă:Băi, nea Ioane, ce faci dumneata acolo?”, “Scot chetrele astea, nu vezi?”, „Lasă chetrele, spune-mi ce lucrare se execută, ce va fi în final?”, „Metrău!”, „Bine, şi ce e ăla metrou?”, „Metrău, dracu ştie!, conchide nea Ion, conform Historia.ro.

Motivul incredibil pentru care Nicolae Ceauşescu nu a vrut linie în Drumul Taberei

Ceauşescu a semnat actul prin care a luat naștere metroul, după ce s-a întors de la un simpozion internațional. Acolo, aflase că tendinţele demografice în creştere demonstrau că orice oraş cu peste un milion de locuitori, cum era şi cazul Bucureştiului, avea nevoie urgentă de metrou. Chiar dacă s-au făcut numeroase studii de trafic, tovarășul l-a construit tot după propriile capricii.

1977 - lucrări pe șantierul de construcție a Metroului București, în zona staței Eroilor

Proiectul iniţial prevedea două mari linii care să lege nordul cu sudul şi estul cu vestul oraşului, iar un inel circular de tunele să lege cele patru capete ale magistralelor. Lucrările s-au realizat însă după pofta dictatorului, cu segmente de legătură lipsă între magistrale.

Inițial, trebuia să fie construit din Drumul Taberei până în Baltă Albă. Însă Ceaușescu l-a disprețuit pe Gheorghiu Dej și a mutat metroul, din creion, în Militari.

Acesta zicea că în cartierul Drumul Taberei locuiau „burghejii‟, pentru că fusese ridicat pe vremea lui Dej. Nu a ținut cont de faptul că, la acea vreme, Drumul Taberei era cel mai aglomerat cartier din București. Nici de faptul că Militari nici măcar nu era construit atunci...

EMOȚIONANT! Și-a pierdut fiica acum cinci ani și a găsit-o într-o stare jalnică. ”Am trecut prin IAD pentru ea, dar a me... Ferește-te de ele: Zodiile cu cele mai multe feţe! Au mai multe măşti decât vezi la teatru...
Înapoi la Homepage

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Hello Chef sezonul 8, 21 decembrie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul lui Fuego
Hello Chef sezonul 8, 21 decembrie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul lui Fuego Sambata, 21.12.2024, 14:53
NBA Christmas Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x