- Marele Premiu de Formula 1™ al Braziliei e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 1 - 3 noiembrie 2024!
- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite începe din 17 noiembrie, numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
Compania ei a ajuns cel mai mare producător de vinuri de pe piaţa românească şi i s-a propus să o vândă cu 60 de milioane de euro, dar a refuzat. Mai are o companie procesatoare de carne, două hoteluri pe litoral şi o firmă de construcţii.
Luchi Georgescu este fondatoarea şi acţionarul majoritar al celei mai mari firmei de vinuri din România, cu 86% din acţiuni. La începutul afacerii, a investit 7 milioane de euro, dar până în prezent cifra a depăşit 40 de milioane. A fost nevoie de investiţii în plantaţiile de viţă-de-vie, echipamente pentru vinificaţie şi achiziţii de terenuri.
Povestea omului de afaceri Luchi Georgescu începe în anul 1990 când s-a angajat la o firmă străină de export de cherestea. Nu pentru că îi plăcea domeniul, ci pentru că a vrut să înveţe "despre ce e vorba în relaţiile comerciale cu ţările capitaliste", spune ea. La acea vreme avea salariul de 5.000 de dolari pe lună, dar a hotărât să plece pentru că văzuse nişte oportunităţi de afaceri pe care patronii nu le vedeau.
Prima ei firmă a luat naştere în 1997, când "întâmplător" a intrat în acţionariatul unei fabrici care producea alcool. Apoi, în 1999 a preluat compania care urma să devină cea mai mare de pe piaţă: "Pe mine mă atrăgea vinul ca băutură şi ca poveste; e un domeniu spectaculos, dincolo de greutăţi oferă şi satisfacţii."
Citeşte şi: La 3 ani, debuta direct pe podiumurile internaţionale de modă. Cum arată acum, Kristina Pimenova, cea mai frumoasa fetiţă din lume
Pentru că nimic nu e uşor, mai ales când eşti la început, primul contact cu firmele mari din domeniu a fost un fiasco, dar în loc să se descurajeze, s-a ambiţionat şi mai mult. La negocierea cu principalii cumpărători, în Germania, "ne-au umilit, deşi eu nu sunt sensibilă, pentru că sunt obişnuită cu greutăţile" pentru că ei vindeau vinul vrac. De atunci, antreprenoarea a refuzat să mai vândă vreodată vinuri neîmbuteliate: "Sunt căpoasă, nu vreau să vând decât la sticlă."
În 2008, un fond de investiţii a venit cu o ofertă greu de refuzat chiar şi în 2016: 60 de milioane de euro. Decizia doamnei Luchi Georgescu a fost una de suflet: a refuzat şi a închis definitiv uşa pentru cei interesaţi să-i cumpere afacerea.
O idee genială i-a salvat afacerea
Pentru că planurile pe care şi le făcuse începuseră să se destrame, antreprenoarea a luat o decizie inedită şi foarte îndrăzneaţă: şi-a dat jos pantofii cu toc şi hainele de firmă, a îmbrăcat o pereche de jeanşi şi şi-a pus o şapcă pe cap şi a pornit prin mall-urile din Bucureşti să sondeze piaţa. Aşa a aflat că "în loc să ne îndreptăm spre vinuri roşii seci, care este tendinţa cvasigenerală, noi am migrat, pe parcursul ultimilor 12 ani, de la vinuri dulci şi demidulci spre demidulci şi demiseci."
Citeşte şi: La 11 ani, câştigă milioane de dolari! Cum a reuşit o fetiţă să câştige cât alţii în 100 de vieţi
Astfel a început reorganizarea. În perioada 2010-2011 compania a investit 3,7 milioane de euro în reconversia a peste 600 de hectare de viţă-de-vie. Iar bugetul alocat pentru programul de replantare cu soiuri nobile de 3,5 milioane de euro. podgoriile replantate vor depăşi 800 de hectare plantate cu Sauvignon Blanc, Chardonnay, Muscat, Merlot şi Pinot Noir, dar şi cu soiuri româneşti precum Şarba, Tămâioasă, Fetească Neagră şi Busuioacă de Bohotin.
Acum, vinurile ei au 76 medalii de aur, 43 medalii de argint, 11 medalii de bronz şi 5 diplome.
Prenumele îți asigură succesul! Cele mai de succes NUME DE FETE. Vezi dacă te numeri printre ele... GALERIE FOTO: Se deschide cel mai scump hotel din lume. Peste 7 milioane de dolari pentru construirea unei camere...