- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Solar Impulse 2 (SI2) a aterizat marți la Abu Dhabi, unde acest avion, capabil să zboare zi și noapte doar cu energie solară, a finalizat un înconjur al lumii fără precedent. SI2 a aterizat în siguranță la ora 04:05 (00:05 GMT) pe Aeroportul Al-Batten, din apropierea capitalei Emiratelor Arabe Unite, de unde a plecat la 9 martie 2015 într-un periplu de peste 42.000 de kilometri, în care a traversat patru continente fără nicio picătură de carburant
Pilotat de elvețianul Bertrand Piccard, avionul, care a decolat duminică din Cairo, a parcurs o distanță de 2.763 de kilometri într-un interval de peste 48 de ore, în această a 17-a și ultimă etapă a călătoriei sale, destinate promovării energiei din surse regenerabile.
"Viitorul este curat", a declarat pilotul, aplaudat și ovaționat pe pista de aterizare.
Secretarul General al ONU, Ban Ki-moon, și-a exprimat "admirația profundă" pentru acest experiment. "Este o zi istorică, nu doar pentru dumneavoastră, ci și pentru umanitate", a adăugat Ban Ki-moon cu privire la Piccard, în timp ce acesta zbura peste apele Golfului.
Cântărind 1,5 tone, dar la fel de lat ca un Boeing 747, Solar Impulse 2 a zburat cu o viteză medie de circa 80 de kilometri pe oră cu ajutorul bateriilor care înmagazinează energia solară captată de circa 17.000 de celule fotovoltaice plasate pe aripile sale.
În afară de faptul că este o performanță tehnologică, înconjurul lumii efectuat cu Solar Impulse 2 este și o realizare umană excepțională.
Cei doi elvețieni( Bertrand Piccard și Andre Borschberg) au pilotat pe rând într-o cabină de 3,8 metri pătrați, fără aer condiționat sau încălzire, dar dotați cu butelii de oxigen, pentru a permite piloților să respire, și cu un echipament toaletă. Cabina este căptușită cu o spumă izolantă pentru atenuarea temperaturilor extreme întâlnite în timpul zborului, între +40 și—40 de rade Celsius. Această situație l-a făcut pe Andre Borschberg să spună că a fost "o provocare mai degrabă umană decât tehnică".
"Foarte curând, vor exista pasageri pe avioane electrice care vor fi încărcate la sol", a susținut Piccard, adăugând în schimb că va mai trece ceva timp până la zboruri comerciale cu avioane solare.
Solar Impulse 2 este succesorul primului prototip Solar Impulse 1, care a permis creatorilor proiectului să efectueze mai multe zboruri de lungă durată în Europa, Maroc şi să traverseze Statele Unite în 2013 cu mai multe escale, devenind primii din lume care au reuşit o astfel de realizare ştiinţifico-tehnologică.
FOTO: HEPTA.RO
Marele regret al Prințului Harry: „Este normal să suferim...”... Tu te-ai întrebat vreodată? Care a fost utilizarea iniţială a foliei cu bule de aer...