Klaud Iohannis este abia al patrulea în clasamentul căutărilor pe Google, după numele candidaților la alegerile prezidențiale.
Topul căutărilor în ultimele 30 de zile
Alexandru Cumpănașu: 119.600 căutări (84,6% dintre căutări au fost realizate în România, 2,3% sunt căutări realizate în UK, 2,3% dintre căutări au fost realizate în Italia)
Viorica Dăncilă: 108.870 căutări (81,4% dintre căutări au fost realizate în România, 2,7% au fost realizate în Germania, iar 2,1% dintre căutări au fost realizate în UK);
Theodor Paleologu: 87.720 căutări (85,2% din căutări realizate în România, 2,4% din căutări realizate în UK, 2,2% dintre căutări realizate în Germania).
Klaus Iohannis: 75.260 de căutări (80,7% dintre căutări au fost realizate în România, 2,5% dintre căutări au fost realizate în Germania, 1,9% dintre căutări au fost realizate în UK);
Mircea Diaconu: 43.150 (85,1% dintre căutări au fost realizate în România, 2,9% dintre căutări au fost realizate în UK, 2,5% dintre căutări au fost realizate în Germania).
Viorel Cataramă: 20.150 căutări (87,8% dintre căutări au fost realizate în România)
Kelemen Hunor: 5.130 căutări (82,4% dintre căutări au fost realizate în România, 6,1% dintre căutări au fost realizate în Ungaria, 2,1% dintre căutări fiind realizate în Germania).
Pentru candidații: Dan Barna, Ramona Ioana Bruynssels, Cătălin Ivan, Bogdan Stanoevici, John-Ion Banu, Sebastian-Constantin Popescu, Ninel Peia nu au fost identificate volume semnificative de căutare, potrivit studiului.
Din punct de vedere al partidelor politice, situația este următoarea:
USR: 32.780 căutări.
PSD: 22.200 căutări.
PNL: 8.100 căutări.
PMP: 4.570 căutări.
PLUS: 3.600 căutări.
UDMR: 2.330 căutări.
Top 6 întrebări pe Google referitoare la alegerile prezidențiale:
Cine este Alexandru Cumpănașu?
Cine este Dan Barna?
Cine câștigă Alegerile Prezidențiale 2019?
Când sunt alegerile?
Cine este Mircea Diaconu?
Cine candidează la președinție?
Studiul a fost realizat de Agenția de marketing online și SEO TargetWeb, referitor la ceea ce caută românii pe Internet în ultima lună cu privire la alegerile prezidențiale. Studiul a avut în vedere volumul de căutări după numele candidaților, dar și alte cuvinte relevante alegerilor prezidențiale.