Live acumNeatza cu Razvan si Dani
Prime Time 20:30Animatie: O poveste incalcita

6 secrete pentru a-ți face fericiți angajații și a menține moralul echipei

Fie că vorbim despre o echipă dintr-o companie multinațională sau de una dintr-un startup, moralul oamenilor care o formează este esențial pentru performanța și productivitatea întregii echipe. Atunci când managerii ignoră acest aspect și nu iau suficiente măsuri pentru a-și menține oamenii fericiți, firmele ajung să se confrunte cu probleme legate de retenția și atragerea de noi talente.

Ilustrație

Pexels

Gretchen Rubin, autor al bestseller-ului The Happines Project, a testat timp de un an ce îi face pe oameni fericiți la locul de muncă și a descoperit câteva lucruri esențiale de care angajații au nevoie pentru a se simți bine la serviciu. Potrivit lui Rubin, angajații fericiți sunt mai productivi, lipsesc mai rar de la locul de muncă, sunt mai puțin stresați, pot evolua în lideri mai buni, își revin mai rapid după un eșec, sunt mai creativi și colaborează mai bine în echipă. În aceste condiții, managerii își pun întrebarea: „Ce îi face pe oameni mai fericiți la locul de muncă?”. Iată răspunsurile descoperite de Gretchen Rubin:

Recunoaște progresele echipei. Contribuția oamenilor la proiecte, depășirea unui obstacol și progresele trebuie recompensate și recunoscute în fața tuturor. Chiar și un simplu „Mulțumesc” poate fi suficient pentru a-i face pe oameni să se simtă apreciați și respectați la locul de muncă.

Crearea unui sentiment de apartenență. Pentru a fi fericit la locul de muncă, este important să simți că ai prieteni printre colegi. Acest lucru poate fi dificil de pus în aplicare, mai ales în cadrul multinaționalelor aglomerate. Cu toate acestea, în echipele în care oamenii lucrează strâns între ei, se cunosc suficient de bine și pot glumi între ei, productivitatea este întotdeauna mai mare.

Răsplătește succesele și eforturile. Un proiect greu, dus cu bine la sfârșit, ar trebui sărbătorit cu întreaga echipă, iar membrii ei ar trebui recompensați pentru munca pe care au depus-o. Chiar dacă nu îți permiți să le oferi celor mai muncitori o mărire de salariu sau un bonus substanțial în bani, orice companie își poate permite să le facă un cadou angajaților și să le ofere niște tichete de masa bonus. Aceasta este cea mai puțin costisitoare metodă pentru o companie de a-și recompensa angajații, iar aceștia în schimb se bucură de o putere crescută de cumpărare.

Contribuie la crearea unei culturi permisive. Managerii care stau mereu cu ochii pe angajați, pe ora la care aceștia ajung la birou și la care pleacă spre casă și încearcă să impună un program strict, nu reușesc neapărat să crească productivitatea echipei. Faptul că oamenii stau peste program la birou nu înseamnă că muncesc cu la fel de mult spor decât dacă ar petrece doar șase ore la locul de muncă. Crearea unui mediu flexibil dă întotdeauna rezultate mai bune atât în ceea ce privește performanța, cât și productivitatea.

Creează o atmosferă plăcută la locul de muncă. Unul dintre principalele motive pentru care angajații părăsesc o companie ține de mediul de lucru toxic în care lucrau. O atmosferă neplăcută la birou poate fi mai nocivă și distructivă pentru o echipă decât orice alt factor. Adeseori, managerul este cel care dă tonul, iar responsabilitatea de a crea un mediu de lucru plăcut, în care oamenii să se simtă confortabil, îi aparține.

Încurajează sportul și odihna. Angajații care dorm suficient și nu sunt sedentari sunt mai sănătoși și mai fericiți la locul de muncă. Încurajarea unui stil de viață sănătos și participarea cu întreaga echipă la concursuri sportive nu numai că au efecte benefice pentru fiecare angajat în parte, dar sunt și o modalitate eficientă de a lega echipa și de a o face mai puternică.


Sursa foto: Jonathan Borba from Pexels

Recomandari