Alin Anastasescu, unul dintre cei trei patroni ai clubului Colectiv, le-a poveştit procurorilor cum a preluat afacerea şi cum era dotat localul în care au murit 32 de persoane.
Acţionarul principal al firmei care deţine clubul Colectiv, Alin Anastasescu, a declarat, potrivit referatului cu propunere de arestare preventivă a celor trei patroni ai localului întocmit de procurorii Parchetului Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie (PICCJ), că este administrator al societăţii SC Colectiv Club SRL, împreună cu Cătălin Paul Gancea şi Costin Mincu, preluând spaţiul de la Salsa.
"Noi am preluat spaţiul de la SC Salsa, la momentul respectiv fiind doi administratori, eu şi Mincu Costin. Îmbunătăţirile pe care le-am adus la clădire au fost aplicarea buretelui antifonant în spaţiul interior şi tavanul fals din lemn. Ca modificări structurale, a fost scurtat barul cu doi metri pe o parte", a spus acesta. El a adăugat că, în anul 2014, Paul Cătălin Gancea a devenit asociat cu ei, iar cei trei acţionari au preluat spaţiul unde funcţionează Colectiv de la fabrica Pionierul.
"Existau trei modalităţi de lucru, prima dintre ele în care evenimentul era integral organizat de noi, cea de-a doua variantă în care închiriam spaţiul, dar mai puţin barul, iar cea de-a treia variantă era să închiriem integral spaţiul şi barul inclusiv. Contractul era încheiat ca o garanţie să ne asigurăm consumul în bar. A doua variantă a fost folosită şi în seara de 30 octombrie 2015", a afirmat el.
Anastasescu a susţinut că atunci când s-a făcut renovarea nu i-a interesat preţul la alegerea buretelui folosit.
"Materialele pe care le-am folosit la renovare, respectiv buretele care a fost aplicat pe stâlpii de susţinere şi pe tavan, ştiam de la constructor că era ignifugant. La momentul respectiv, din discuţia pe care am avut-o cu constructorul, am vrut să alegem alt burete. Scopul buretului era asigurarea unei acustici corecte în sală. Nu ne-a interesat preţul atunci când am ales buretele. Aceste amenajări au avut loc în anul 2013, august. Concerte au avut loc în mod frecvent în club. Programul era de obicei vineri şi sâmbătă, dar uneori se modifica şi joi şi duminică, în funcţie de programul turneelor", se arată în declaraţia acestuia.
El a spus că renovarea s-a făcut în etape, prima dată fiind antifonat tavanul, după care au fost antifonate şi coloanele din faţa scenei. "Nu există un contract cu o firmă care a făcut amenajarea, pentru materialele care au fost folosite la stâlpi fiind cumpărate în regie proprie. Materialul de pe tavan era plat, iar cel de pe coloane era piramidal. Factura de achiziţionare a buretelui de antifonare se află în contabilitatea firmei Music Hall", a susţinut Anastasescu. În declaraţia acestuia se arată că "numărul maxim de persoane pe care ei l-au cuantificat a fost de 800 de persoane, densitatea fiind de trei persoane pe metru pătrat conform unor studii de pe Internet".
Sursa: antena3.ro
Citeşte şi: