Astfel, potrivit propunerii legislative ce a fost pusă recent în dezbatere la Senat, persoanele care lucrează în sectorul de construcție de nave ar putea beneficia de reducerea vârstei de pensionare.
Această măsură nu vizează, însă, toți angajații din industria navală, ci doar pe cei care defășoară activități de control nedistructiv cu radiații ionizante, izolare cu vată minerală, galvanizare, sablare/zincare, vopsitorie, sudură, montare/demontare schele, lăcătușerie montaj, tubulatură montaj, polizare montaj, mecanică montaj și electrică montaj, potrivit avocatnet.ro.
Acești angajați ar urma să beneficieze, în cazul unui stagiu minim de cotizare de 30 de ani, de o reducere a vârstei standard de pensionare cu zece ani, iar vârsta minimă de pensionare ar urma să fie, în cazul celor care activează în construcția de nave, de 53 de ani pentru femei și 55 de ani pentru bărbați.
Această măsură ar urma să fie adoptată întrucât cei care lucrează în industria navală se supun la riscuri uriașe de-a lungul timpului, în comparație cu alte sectoare ale economiei.
Mai exact, măsura reducerii vârstei de pensionare pentru constructorii de nave “ține cont de condițiile speciale zilnice pe care aceștia le îndură (vânt, ploaie, frig, expunere constantă la gaze toxice)”. Totodată, condițiile speciale de muncă nu permit menținerea în activitate a salariaților din industria navală până la o vârstă înaintată, fiindcă starea de sănătate nu le mai permite acestora să fie foarte productivi sau eficienți.