Scăderea sub 15% a ponderii elevilor de 15 ani cu rezultate scăzute la citire, matematică şi ştiinţe, reducerea abandonului şcolar sub 10% şi creşterea la 95% a copiilor înscrişi în învăţământul preşcolar de la patru ani sunt unele dintre obiectivele Strategiei Educaţiei pentru perioada 2014-2020.
Potrivit ţintelor strategice pentru anul 2020, în medie, cel puţin 15% dintre adulţi ar trebui să participe la programele de învăţare de-a lungul vieţii. Tot până atunci, ponderea elevilor cu vârsta de 15 ani, cu competenţe scăzute de citire, matematică şi ştiinţe exacte, ar trebui să fie mai mic de 15%, iar proporţia persoanelor de 30-34 de ani care au absolvit învăţământul terţiar să fie de cel puţin 40%.
Strategia educaţiei şi formării profesionale din România în perioada 2014-2020 mai are ca obiective scăderea abandonului şcolar timpuriu din sistemele de educaţie şi formare, care ar trebui să ajungă sub 10%, iar cel puţin 95% dintre copiii cu vârsta cuprinsă între patru ani şi vârsta pentru înscrierea obligatorie la şcoala primară ar trebui să beneficieze de educaţie preşcolară, potrivit mediafax.ro.
De asemenea, până în 2020, proporţia de absolvenţi angajaţi (cu vârste cuprinse în 20 şi 34 de ani), care au părăsit sistemul de educaţie şi de formare profesională cu cel mult trei ani înaintea anului de referinţă, ar trebui să fie de cel puţin 82% (comparativ cu 76,5% în 2010).
Comparativ cu media europeană şi ţintele asumate de România pentru 2020, rata abandonului şcolar timpuriu în România era de 17,3% în 2013, faţă de media europeană de 12%, fiind una dintre cele mai ridicate din Europa.
De asemenea, rata de participare a adulţilor în programe de formare pe parcursul întregii vieţi a fost, în 2013, de 2%, mult sub valoarea europeană de 10,5% şi ţinta de 12% propusă de România pentru 2020.
Cea mai FERICITĂ zi pentru ELEVI! Anunţul făcut de conducerea liceului le este favorabil... Specialiştii avertizează: Ora de vară este un pericol pentru sănătatea noastră! Bolile grave la care suntem expuşi fără ...