Autostrăzile din România au fost prădate de hoți! S-a furat ca-n codru! Cum sunt puși șoferii în pericol

 

Hoții au prădat... autostrăzile din România. Infractorii au luat de la garduri şi cabluri de alimentare, până la semnalizatoare şi chiar dale din beton de pe marginea benzilor de urgenţă. Doar pe două dintre autostrăzi, pagubele ajung la jumătate de milion de euro. Jafurile pun vieţi în pericol.

În lipsa gardurilor, animalele sălbatice au drum liber până pe şoseua de mare viteză. În urma hoților, multe panouri de avertizare au doar rol decorativ, iar fibra obtică, prin care erau alimentate, a dispărut.

Mai exact, în mai puţin de jumătate de an, fibra optică a dispărut pe o porţiune de 600 de metri.

Un pericol uriaș pe Autostrada Soarelui este generat inclusiv de furtul dalelor de beton de pe marginea benzii de urgență.  

S-a furat şi plasa de zinc a gardurilor de protecţie. Anual administratorii autostrăzilor înlocuiesc peste 30 de kilometri de gard. În doar o săptămână lipsa lui a dus la producerea a doua accidente rutiere grave. Ultimul, pe autostrada A10, în judeţul Alba, unde un şofer nu a mai putut evita o căprioară.

Cel puţin 200 de kilometri de drum de mare viteză nu sunt supravegheaţi video. Asta înseamnă aproape un sfert din reţeaua de autostrăzi.

Cele mai mari pagube au fost pe A1 şi A2, unde hoţii au furat cabluri, indicatoare, bănci sau garduri de aproape 500 de mii de euro.

Blestemul şoselelor de viteză - puţine şi proaste - l-ar putea costa funcţia pe şeful Companiei de Drumuri. Premierul Viorica Dăncilă a anunţat că va fi înfiinţat un departament care va supraveghea investiţiile din infrastructură. Deşi anul acesta au fost promişi 180 de kilometri noi, premierul a cerut să avem măcar 100. Câţi ar fi trebuit să inaugurăm şi anul anul trecut, dar nu s-au realizat. Cu toate astea, şeful de la Drumuri a rămas în funcţie.

Mai multe detalii sunt disponibile în clipul de mai sus din Observator. 



facebook whatsapp twitter pinterest
PARTENERI