Cursantii se pot urca la mansa unui avion chiar din prima zi, fara sa mai citeasca sute de pagini de teorie, asa cum se facea inainte. Iar daca le place si au banii necesari, pot exersa zilnic. Asa ii ademenesc pe clienti proprietarii unei scoli private de pilotaj.
De teorie incearca sa scape si alti instructori de pilotaj. La o alta scoala privata, cursantii invata notiunile de baza acasa, in regim de invatamant la distanta.
Complet ilegal, daca ne gandim ca reglementarile cer minimum 50 de ore de pregatire teoretica, sub indrumarea atenta a unui instructor autorizat.
"Cursul de pregatire teoretica specifica in vederea obtinerii licentei de pilot de aeronave ultrausoare nemotorizate are o durata minima recomandata de 50 ore si trebuie sa se desfasoare numai sub supravegherea unui pilot de aeronave ultrausoare nemotorizate detinator al calificarii/autorizatiei de instructor ", prevede capitolul 2, punctul b din Reglementari Aeronautice Civile Romane.
Desi oficialii Aeroclubului Romaniei sustin ca aceste scoli sunt frecvent verificate, s-au aratat surprinsi de neregulile descoperite.
In ultimii ani, peste o suta de persoane au obtinut dreptul de a pilota avioane ultra usoare. Numai in ultimii ani au avut loc 18 accidente si incidente cu aeronave ultrausoare, iar 83% dintre acestea au avut drept cauza eroarea umana.
FOTO: livingpictures.org
Restrictii de circulatie pe sosele din cauza caniculei. Vezi care sunt judetele vizate!... Tantarii au invadat Capitala!...