- Marele Premiu de Formula 1™ al Braziliei e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 1 - 3 noiembrie 2024!
- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite începe din 17 noiembrie, numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a afirmat că pentru diminuarea pierderilor Metrorex există opțiunea majorării prețului călătoriilor. Deși nu a existat o discuție oficială în acest sens, ministrul a precizat că majorarea prețurilor ar fi o măsură demnă de luat în calcul, mai ales în condițiile în care o majorare nu a avut loc de câțiva ani, iar comparativ cu anul 2016, în 2021 procentul de susținere a companiei din vânzarea biletelor a crescut considerabil.
Întrebat la Digi24 dacă se ia în calcul majorarea prețurilor cartelelor de metrou, ministrul Cătălin Drulă a răspuns că este o opțiune, mai ales în contextul în care acet preț nu a fost modificat de 6 ani:
„Este o opțiune (n.r. majorarea prețului cartelelor de călătorie) Nu am avut această discuție. Aștept să se instaleze noua conducere. Dar de 5-6 ani nu a mai crescut tariful. Pe partea de venituri – se poate umbla și acolo, dacă facem comparație cu alte capitale din zonă.
Ministrul a sugerat că o astfel de majorare ar fi capabilă să diminueze pierderile, însă nu vor putea umple în totaltate gaura realizată în timpul pandemiei.
Ministrul Transporturilor, despre scumpirea călătoriilor Metrorex: „Ar putea să ajute compania”
„Trebuie să avem un pic grijă, pentru că suntem și în pandemie și oamenii au o oarecare teamă de mijloacele de transport în comun, dar există o flexibilitate în momentul în care de 5 ani, numai dacă ne uităm la inflație, ar trebui măcar o ajustare în zona asta. Ar putea să ajute compania, nu va umple în întregime gaura, dar ar putea ajuta”, a precizat ministrul Transporturilor.
Ministrul Transporturilor a precizat că o majorare de 20% a tarifului ar aduce companiei Metrorex venituri suplimentare de 50 de milioane de lei pe an, în contextul în care numai pentru funcţionarea Magistralei 5 este nevoie de o subvenţie de 150 de milioane de lei anual.
„La o estimare, cifrele sunt aproximative, la o creştere de 20% pe zona tarifară, în medie, că nu trebuie să crească la fel titlul de două călătorii cu abonamentul, se pot aduce cred că 50 de milioane în plus pe an, ceea ce ajută, evident. (...) Nu există varianta închiderii M5.(...). Astea sunt nişte bombiţe aruncate. (...) În momentul de faţă, linia M5, cea aflată în operare, are costuri de 175 de milioane de lei pe an şi aduce în venituri, estimat, 25 de milioane. Restul, cei 150 de milioane diferenţă, vin din banii noştri de la bugetul naţional, banii aceia cu care ar trebui să facem şi autostrăzi, şi căi ferate, să construim şi în Moldova şi în multe locuri.
Citește și: Lourdes Leon, fiica Madonnei, greu de recunoscut la ultima apariție în metrou. Cum au surprins-o paparazzi
Ministrul nu consideră că Metrorex se pote susține doar din vânzarea cartelelor de călătorie, aceasta având nevoie și de subvenții importante.
Ministrul a făcut o comparație între anul 2016 și prezent, la nivel de susținere a companiei din titlurile de călătorie:
„În 2016 se susținea 60%, ceea ce e într-o zonă sănătoasă, 70% ar fi fost și mai bine, și acum s-a prăbușit la 30%, ceea ce e nesustenabil”, a precizat ministrul Transporturilor Cătălin Drulă la Digi24.
Rezultate Loto 4 martie 2021. Numerele câștigătoare la 6/49, Joker, 5/40, Noroc, Super Noroc și Noroc Plus... Bucureștiul, din nou în scenariul roșu. Numărul cazurilor de coronavirus continuă să crească...