Însă primul cost al lucrării de infrastructură va fi traficul mai sufocat. Astfel, pe şoseaua Berceni, la ieşirea din Capitală, traficul va fi restricţionat pe o singură bandă pe o porţiune de 500 de metri.
Brigada Rutieră le solicită şoferilor să conducă pe aici cu prudenţă. Iar pietonii sunt rugaţi să circule numai pe trotuare şi să nu traverseze decât pe la semafor.
O nouă stație de metrou în București: Berceni-Şoseaua de Centură
Ministerul Fondurilor Europene a aprobat în septembrie 2020 cererea de finanţare privind construirea staţiei de metrou de pe Şoseaua Berceni, care va face legătura zonei de sud a Bucureştiului cu nordul şi centrul Capitalei, proiect de 50 milioane euro, potrivit news.ro.
Citește și: La 40 de ani distanță mai avem nevoie de încă zece ani să construim o magistrală
"Este un proiect extrem de important pentru toți bucureștenii, pentru cei care folosesc acest mijloc de transport, dar mai ales pentru comunitatea noastră.
Trebuie să vă anunț că de mâine, odată cu demararea acestor lucrări, traficul în zonă va fi restricționat pentru o perioadă de timp, pe o porțiune de 500 de metri, pe sensul de ieșire din București.
Conducem calm, cu atenție și fără să ne enervăm. Cel mai important lucru este să ajungem în siguranță acasă, la locul de muncă sau acolo unde avem treabă", a scris pe Facebook Daniel Băluță, primarul Sectorului 4, din Capitală.
Lungimea noului traseu, care va avea o cale dublă de rulare (două linii distincte, faţă de o singură linie, cum este în momentul de faţă) va avea 1,6 kilometri, precum şi şase zone de acces pietonal, din care două vor fi situate pe partea opusă a ŞoseleiBerceni, fiind asigurată legatura printr-un pasaj pietonal subteran.
De asemenea, din cele două iesiri, se va face legatura directă cu parcarea de tip park &ride, care va fi amenajată în imediata apropiere.
Mai mult, fiind o staţie supraterană, proiectul prevede inclusiv instalaţie de degivrare a căii de rulare, care să permită exploatarea în condiţii de siguranţă pe timp de iarnă, potrivit sursei citate.
Citește și: De 30 de ani a fost nevoie ca lucrările la magistrala 4, Gara de Nord-Străuleşti, să fie gata
Lucrările au ca termen de finalizare 22 de luni de la ordinul de începere a acestora
“Cu cele 50 de milioane de euro aduse astfel în sector, zona de sud devine punct nodal al înfiinţării hub-ului de business de care avem atâta nevoie. Direct sau indirect, fondurile europene pe care le-am atras vor aduce noi locuri de muncă bine plătite, deci un trai mai bun pentru oameni, începând cu angajaţii firmelor româneşti ce vor lucra efectiv la staţia de metrou şi terminând cu toţi cei care o vor folosi pentru a ajunge mai rapid la serviciu sau unde au nevoie. Nu în ultimul rând, staţia de metrou înseamnă reducerea traficului rutier. Maşinile vor fi lasate în parcările pe care noi le-am construit deja în jurul staţiilor de metrou, astfel încât valorile de trafic se vor reduce substantial, fapt ce duce în mod clar la reducerea poluării şi la un aer mai curat”, a declarat atunci Daniel Băluţă.
Conform statisticilor, magistrala 2 de metrou reprezintă 25% din totalul liniilor Metrorex şi suportă zilnic 50% din fluxul de trafic al întregii reţele de transport subteran din Capitală.
Cutremur în această dimineață, în România! Ce magnitudine a avut și unde s-a resimțit... Ce se întâmplă cu zilele de concediu pe care românii nu și le-au luat în anul 2020...