Tichetele pentru Crăciun sunt oferite de la stat persoanelor vulnerabile. Este vorba despre un ajutor financiar pe care anumite categorii de persoane îl pot primi de la primărie, dacă depun o cerere până pe 6 decembrie 2024.
Citește și: Crește valoarea tichetului de creșă. Câți bani vor primi părinții de la 1 octombrie 2024
Tichete de Crăciun 2024 pentru persoanele vulnerabile
Distribuirea tichetelor sociale se va realiza între 9 și 17 decembrie 2024 prin intermediul Poștei Române, asigurând, astfel, sprijinul necesar persoanelor vulnerabile.
- beneficiari de venit minim de incluziune stabilit în baza Legii nr. 196/2016 – 125 lei/persoană din familie
- persoane încadrate în gradul de handicap accentuat sau grav – 125 lei/persoană;
- pensionari ai căror venituri proprii, nete, sunt mai mici sau egale cu suma de 1.450 lei/lună, respectiv: venit net mai mic sau egal cu valoarea pensiei sociale minime în vigoare la momentul depunerii cererii (1.281 lei) – 125 lei/persoană; cu venit net cuprins între 1.282 lei şi 1.450 lei, inclusiv – 75 lei/persoană
- persoane cu vârsta peste 60 ani, fără venituri – 125 lei/persoană
Cererea trebuie însoțită de actul de identitate în original și copie, iar pensionarii trebuie să vină și cu ultimul cupon de pensie.
Constantin Toma, președintele executiv al Asociațiilor Municipiilor, a declarat pentru Antena 3 CNN că vor oferi acești bani primăriile care au bani.
„La primării, și Primăria Buzău, de sărbători dăm la persoane singure și familiilor aflate în dificultate care au venitul minim pe membru de familie. Până la această sumă putem acorda niște ajutoare care pot varia. Noi dăm niște vouchere, niște tichete de 200 lei pentru astfel de persoane, dar sunt limitate de banii pe care îi ai. Noi dăm, de exemplu, 200 de astfel de ajutoare, 200 de tichete”, a spus Constantin Toma pentru Antena 3 CNN.
Citește și: Ce valoare vor avea voucherele sociale pentru 2025 - 2027. Când se vor acorda
Nu toate primăriile pot oferi acești bani
Românii aflați în categoriile menționate mai sus trebuie să meargă la primărie cu actul de identitate în copie şi în original, pensionarii cu cuponul de pensie (copie) şi persoanele încadrate în grad de handicap cu certificatul de încadrare în grad de handicap (copie).
Oamenii trebuie să se intereseze dacă primăria de care aparțin poate oferi acești bani.
„Nu este o obligație. În funcție de ce bani ai, bineînțeles și de situațiile deosebite pe care le poți întâmpina. Sunt și persoane care nu au posibilitatea fizic să ia o hârtie sau să se deplaseze. Și în această situație noi avem o bază de date cu astfel de persoane și cei de la Direcția de Asistență socială merg acasă la ei, fac anchetă socială și îi reintroduc pe listă sau îi taie de pe listă în situația în care depășesc veniturile prevăzute de lege”, a mai declarat oficialul. potrivit sursei citate mai sus.