Antena Căutare

COLECTIV, 62 DE MORȚI. BALOTEȘTI, 60. Cea mai mare tragedie de după cel de-al doilea Război Mondial

Dacă excludem cutremurul din 4 martie 1977 - cauze naturale și Revoluția din decembrie 1989 - stare de război, tragedia de la Colectiv reprezintă - cu 62 de morți - cea mai neagră dramă din istoria de după 1945, dacă ”dramă” suportă termen de comparație. Până pe 30 octombrie accidentul de la Balotești, deținea nedoritul record

Dacă excludem cutremurul din 4 martie 1977 - cauze naturale -, și Revoluția din decembrie 1989 - stare de război, tragedia de la Colectiv reprezintă cea mai neagră dramă din istoria de după 1945, dacă ”dramă” suportă termen de comparație. Până pe 30 octombrie accidentul de la Balotești, deținea nedoritul record

În mod normal, nimeni n-ar trebui să facă astfel de topuri. Dar ele se realizează pentru a înțelege amploarea dramei. În timpurile moderne, ”Colectiv”, cu 62 de morți, a devenit, din păcate, cea mai neagră tragedie din istoria noastră. Dacă până în 1990 despre morții din catastrofele petrecute pe vremea comunismului se știa mai puțin, odată cu accidentul de la Balotești românii au cunoscut adevărata realitate.

62 de morți - 30 OCTOMBRIE 2015, CLUB COLECTIV, BUCUREȘTI

În urma incendiului extins cu rapiditate la Clubul ”Colectiv” din București, în incinta fostei fabrici ”Pionierul”, la concertul de lansare a albumului ”Mantras of War” al trupei ”Goodbye to Gravity”, peste 20 de persoane decedează pe loc, alte aproape 200 fiind rănite. În timpul scurs de atunci, numărul victimelor mortale ajunge, din păcate, la 62, iar situația unora dintre răniți nu este deloc îmbucurătoare.

60 de morți - 31 MARTIE 1995, BALOTEȘTI

La două minute după decolarea de la ora 09.00, cursa TAROM 371 intră în picaj deasupra localității Balotești, 20 km de București. Aeronava Airbus 310, pe direcția Bruxelles, condusă de comandantul Liviu Bătănoiu (41 de ani) avea la bord 60 de oameni (trei americani, un francez, doi spanioli, zece români, 32 de belgieni, un thailandez). Printre pasageri se aflau și doi copii, unul de șase ani, altul de patru luni. Toți cei 60 își pierd viața. Deși s-au vehiculat tot felul de ipoteze, nici până astăzi nu se știe exact cauza: unii spun greșeală de pilotaj, alții tracțiunea asimetrică a motoarelor...Vreme de 20 de ani, accidentul de la Balotești rămâne cea mai mare dramă din ultimii 70 de ani pe timp de pace.

48 de morți - 29 IUNIE 1980, HUȚANI, JUD. BOTOȘANI

Roata dreapta față a unui autobuz ticsit de călători face explozie pe ceea ce este cunoscută drept ”Șoseaua Morții”, aproape de localitatea Huțani, județul Botoșani. Mașina părăsește carosabilul și cade exact în dreptul unui pod, într-o mlaștină, perpendicular pe groapă. În autobuzul care venea de la Fălticeni și trecuse prin Suceava se aflau 83 de oameni, față de capacitatea maxim admisă de 40 de locuri. 48 de oameni și-au pierdut viața. Date fiind vremurile, ancheta n-a precizat, cu exactitate, cine este vinovat. Astăzi, locul este cunoscut drept ”Podul celor 48 de cruci”.

18 aprilie 1930. Biserica din Costești, Argeș, arde. 116 copilași mor de vii!

47 de morți - 1 SEPTEMBRIE 1979, ”TRACTORUL”, BRAȘOV

La ora 7.22, Turnătoria Veche a ”Tractorului” sare în aer. 35 de femei și 12 bărbați sunt uciși. Durerile au fost îngrozitoare, vorbind aici de arși grav. Elena Bahrin, spre exemplu, de 48 de ani, a decedat în a 56-a zi de spitalizare. Ca și la ”Colectiv”, jetul fierbinte inhalat a provocat arsuri ale căilor respiratorii. ”Am văzut o flacăra uriașă deasupra turnătoriei, exact ca la Hiroshima”, declarau martorii oculari. Vasile Sechel era Director General atunci. A fost anchetat de Securitate. Pe 23 ianuarie 1984, se întorcea de la o ședință avută la Miercurea Ciuc. Mașina în care se afla a lovit frontal singurul copac aflat pe marginea drumului. Singurul decedat a fost Vasile Sechel...

37 de morți - 5 MAI 1983,”6 MARTIE”, ZĂRNEȘTI, JUD. BRAȘOV

Două secții de la uzina ”6 MARTIE” din Zărnești sunt pulverizate de o explozie la ora 12.41, imediat după pauza de masă. 37 de morți (au fost date dispărute 18 persoane!!!) și peste 300 de răniți. Pentru că fabrica de biciclete o masca, de fapt, pe cea de armament, oamenii au început să care bombele cu mâinile goale. Astăzi, specialiștii spun că dacă depozitul de armanent exploda, Zărneștiul și Râșnovul erau rase de pe hartă, iar Brașovul avea de suferit. Din cauza rănilor suferite, maistrul Ion Croitoru avea să decedeze în decembrie! S-a vorbit că unele dintre produsele folosite acolo nu erau omologate așa că totul a fost trecut cu vederea...

27 de morți - 21 AUGUST 1988, VALEA UZUNULUI, JUD. BACĂU

În seara de 21 august 1988, 63 de persoane pleacă din localitatea băcăuană Fărăoani către județul Harghita, unde urmează să culeagă cartofi. Sunt și copii cu vârste între 13 și 18 ani. Autocarul care-i duce nu are autorizație. În plus, trage o remorcă plină cu hainele pasagerilor. Pentru că totul este făcut ”la negru”, nu se alege un drum normal, ci o rută prin munți. La un podeț, autocarul întâlnește două mașini. Reușește să treacă însă muntele se surpă, antrenând, în mișcare, remorca. Aceasta, fiind grea, trage în albia râului Uzun, mașina. Totul este mușamalizat, Securitatea are grijă ca lucrurile să nu degenereze într-o revoltă.

ACCIDENTUL DE LA PERȘANI, o nouă bornă pe lista celor mai mari tragedii rutiere românești!... UPDATE: Tel verde pentru cei care vor să afle informații despre victime / Autocar plin cu copii răsturnat pe DN1. Patru...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe Marti, 16.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x