Aceste echipamente rare se irosesc atunci când ambulanţierii merg să consulte un pacient care suferă doar de o durere de cap.
Asistenții şi medicii de pe ambulanţă la fiecare apel suspect la 112 sunt primii care intră în contact cu suspecții de COVID. Însă, sunt multe cazuri în care constată că „pacientul" inventează o urgenţă, iar în realitate problema este minoră.
„Aş vrea să fac un apel de conştientizare a populaţiei, să nu mai sune la 112 decât în cazurile în care necesită acest lucru. Sunt persoane care abuzează de 112. Când ajungi acolo cer ori o aspirină, chiar dacă sunt lucruri banale, ori mai nimic.”, a spus Mihail Gheorghe, manager al Ambulanți Dâmbovița.
Orice apel nejustificat înseamnă un costum de protecţie irosit pentru ambulanţieri. În condiţiile în care astfel de echipamente sunt rare.
„Dispeceratul îi întreabă când afirmă că au temperatură, cât aveţi, ca să aibă o informaţie precisă şi, deseori, răspunsul este nu ştiu, că n-am termometru. Păi şi atunci de unde ştiţi asta? Simt că îmi arde faţa”, a spus Ion Dorin Maier, director medical.
Stresul la care este supus personalul medical este crescut în această perioadă, medicii şi asistentele fiind cei mai expuşi la infectarea cu noul virus. Cu atât mai mult, oamenii ar trebui sa se gândească de două ori înainte să ceară ajutor nejustificat.