O companie de securitate mobilă a efectuat o investigație de cercetare pentru a descoperi dacă teoria conform căreia giganții tehnologici ascultă conversațiile este adevărată.
Internetul este plin de oameni care consideră că Google dar și alte mari companii ascultă telefoanele pentru a publica reclame hiper-direcționate. Tot mai multe videoclipuri în care persoanele vorbesc despre anumite lucruri, iar mai apoi primesc reclame despre acele produse au devenit virale.
Specialiștii în securitate cibernetică de la Wandera au făcut un studiu conform căruia reiese că telefoanele sau aplicațiile NU ascultă în secret conversațiile indivizilor.
Cercetătorii au plasat două telefoane, unul Samsung Android și unul Apple într-o „cameră audio”. Timp de 30 de minute, ei au redat sunetul reclamei pentru mâncare pentru pisici și câini. De asemenea, au pus două telefoane identice într-o cameră tăcută.
Specialiștii în securitate au ținut aplicațiile deschise pe Facebook, Instagram, Chrome, SnapChat, YouTube și Amazon cu permisiunile complete acordate fiecărei platforme.
Apoi au căutat anunțuri legate de mâncare pentru animale de companie pe fiecare platformă și pe pagina web pe care au vizitat-o ulterior. De asemenea, au analizat utilizarea bateriei și consumul de date pe telefoane în faza de testare.
Au repetat experimentul timp de trei zile și nu au observat nicio diferență.
„Am observat că datele din testele noastre sunt mult mai mici decât datele asistentului virtual în perioada de timp de 30 de minute, ceea ce sugerează că înregistrarea constantă a conversațiilor și încărcarea în cloud nu este se întâmplă pe oricare dintre aceste aplicații testate.”
Tot mai multe companii au negat vehement faptul că folosesc microfoanele din telefoane pentru a înregistra conversațiile persoanelor. Anul trecut, Mark Zuckerberg, a fost întrebat dacă acest lucru s-a întâmplat ca parte a mărturiei sale în fața Senatului SUA și a negat complet.
"Mi-aș pune numele în cercetare și aș spune că nu am găsit nicio dovadă că acest lucru se întâmplă pe platformele pe care le-am testat. S-ar putea să se întâmple într-un mod despre care nu știm - dar aș spune că este foarte puțin probabil", a declarat directorul executiv al companiei.
Realitatea este că agenții de publicitate au moduri sofisticate de profilare a utilizatorilor. Datele de locație, istoricul navigării și pixelii de urmărire, toate oferă suficiente informații pentru a prezice ce anume te-ai gândi să cumperi.