Chiar dacă pare greu de crezut, se pare că marile magazine recurg la o serie de trucuri extrem de ingenioase pentru a-și face clienții să cumpere mai mult!
Zona centrală
Există o categorie de clienți care reușesc să reziste tentației de a se abate de la lista de cumpărături atunci când merg într-un supermarket. De aceea, toate magazinele de acest tip au tendința să așeze produsele de bază în centrul perimetrului, astfel încât cumpărătorul să petreacă un timp mai îndelungat în unitatea comercială. Această strategie are drept scop maximizarea contactului cumpărătorului cu tipurile de marfă puse la dispoziție de magazin.
Odorizant cu miros de mâncare
În general, hipermarketurile pregătesc pâinea proaspătă pe care o scot la vânzare la primele ore ale dimineții, astfel încât aceasta se găsește pe raft la orice oră, din momentul deschiderii. Însă pentru a atrage clienții, magazinele mari folosesc odorizante cu miros de pâine proaspăt scoasă din cuptor.
Scările rulante
Magazinele care au în incintă mai multe niveluri au amenajat scări rulante pentru a facilita accesul cumpărătorului la cât mai multe produse expuse pe rafturile departamentelor.
Indicii pe podea
În multe magazine, pe podea sunt marcate săgeți care să îndrume cumpărătorul către anumite departamente ale hipermarketului.
Oglinzile
Ați observat că în supermarketuri sunt destul de multe oglinzi. Aceasta este o ”găselniță” a retailerilor de a le distrage atenția clienților și a-i face să încetinească și să inspecteze ce alte produse se mai află pe raft, arată unica.ro.
Prețurile
În general, cele mai scumpe produse sunt special ordonate la raft astfel încât cele mai scumpe să fie așezate cu aproximație în zona vizualului cumpărătorului. Astfel acesta nu are cum să treacă cu vederea respectivele produse, iar arealul său de alegeri se extinde.