Utilizatorii Facebook au raportat întreruperi ale rețelei sociale, la numai două luni de la problemele care au durat câteva ore și care au costat compania milioane de euro.
Unii utilizatori Facebook au avut probleme cu accesarea site-ului începând cu ora 12.30 în această după-amiază.
Facebook a picat. Ce mesaj au primit utilizatorii rețelei sociale
Potrivit utilizatorilor, versiunea Facebook pentru desktop nu a mai funcționat, în timp ce versiuinea Facebook pentru dispozitive mobile a putut fi accesată.
Au existat peste 2.000 de rapoarte privind întreruperile Facebook din această după-amiază, potrivit Down Detector, scrie The Independent.
DownDetector, platforma care prmiește problemele raportate, a arătat o creștere masivă a utilizatorilor care au raportat că site-ul a fost oprit.
Mulți utlilizatori au apelat la rețeaua Twitter pentru a raporta problemele legate de Facebook.
Când încercau să acceseze Facebook, utilizatorii primeau mesajul: „Ne pare rău, ceva a mers prost. Lucrăm să remediam acest lucru cât mai curând posibil.”
Un utilizator a postat pe Twitter: „Facebook este oprit. Ce vom face în această după-amiază?”.
Platforma care conține Facebook, Instagram, Whatsapp și Messenger a avut în luna octombrie a anului 2021 o întrerupere de câteva ore, fapt care a costat foarte scump compania.
Facebook a avur mari probleme în luna octombrie
La începutul lunii octombrie problema a fost una de mari dimensiuni, fiindcă utilizatori din întreaga lume ai serviciilor Facebook, Instagram, WhatsApp şi Facebook Messenger nu şi-au putut accesa luni după-amiaza conturile. Acest lucru a fost semnalat pe diferite portaluri de la oameni din România, Statele Unite, Mexic, Franţa, Norvegia, Grecia şi alte ţări. Utilizatorii au sperat că a fost vorba despre o situație de scurt moment.
Totuși, orele au trecut și problema nu s-a remediat.
Sunt și voci care susțin că, într-un fel sau altul, incidentul ar avea legătură cu Frances Haugen, fost manager de produs la Facebook și membru al unui grup de Integritate Civică. Aceasta a furnizat presei numeroase informații și documente importante prin care arată că caracterul nociv al rețelei Instagram, deținută în prezent de cei de la Facebook. Mai mult decât atât, Haugen a mai explicat faptul că dezvoltatorii celebrei platforme de socializare încurajau în mod conștient și voit ura, cu scopul de-a atrage câștiguri și mai mari. Bazându-se pe faptul că o controversă generează mai multe acțiuni (aprecieri, reacții, comentarii, share-uri) din partea utilizatorilor și deci mai multe afișări, Facebook a favorizat ura și subiectele controversate, pentru a putea înregistra succes mai mare la reclamele vândute în cadrul rețelei sociale.