Dupa numai trei cursuri, instructorul particular iti promite sa te facã sofer cu acte in regulã. Daca te pricepi putin sa manuiesti volanul, regulile si legea circulatiei nici ca mai conteaza. Banii sunt pe primul loc.
“Scoala e sapte milioane, tata. In afara de scoala mai ai cheltuieli suplimentare. Te mai duc, tata la trei milioane”, spune unul dintre instructorii pirat.
La cheltuielile cu actele, insa, omul nu e lacom. La el, un dosar pentru obtinerea permisului este compus doar din doua hartii. Pe langa ele, evident, ceva bani.
Daca te dovedesti a fi un elev bun de plata, omul te asigura si de reusita la examen. Iar suma necesara pentru examen este stabilita in functtie de cat de bine inveti sa manuiesti volanul in cele trei ore de practica.
Soferia nu se invata in doua sau trei zile. Instructorii auto spun ca pentru a descifra tainele volanului iti trebuie cel putin 30 de ore de practica si, mai mult decat atat, trebuie sã fii foarte bine pus la punct cu legislatia.
Firmele care respecta regulile se plang ca nu pot tine pasul cu instructorii-pirat. Ei vin cu preturi mult mai mici pentru ca nu platesc nicio taxa la stat.
Odata ajuns la o scoala autorizata, cursantul trebuie sa semneze un contract in care sunt trecute toate activitatile pe care le va desfasura. Mai mult, pentru fiecare leu platit, va primi obligatoriu o chitanta si va face chiar mai mult de 30 de ore de soferie daca nu se descurca la volan. Pretul mediu pentru cursuri la o scoala de soferi este de 900 de lei, fara alte cheltuieli ascunse.
IMAGINI SOCANTE! O femeie a fost spulberata pe trecerea de pietoni... Observator Special: Sistemul sanitar ii pune pe fuga pe vedete si politicieni...