Magistrala 5 nu va mai fi inaugurată! Stațiile de metrou impresionante, care duc spre Drumul Taberei, rămân închise

Metrorex nu mai garantează că metroul din Drumul Taberei va fi inaugurat în decembrie, deși termenul pe care l-a asumat constructorul a fost decembrie 2019. 

Metrorex nu mai garantează că metroul din Drumul Taberei va fi inaugurat în decembrie, deși termenul pe care l-a asumat constructorul a fost decembrie 2019.

Compania se află în litigiu cu constructorul magistralei şi nu există un termen contractual pentru inaugurare, ci doar unul estimat, informează Antena 3.

Cu toate astea, directorul Metrorex i-a cerut antreprenorului italian să accelereze lucrările.

Marian Aldea, director general al Metrorex- „Am constatat, mergând pe șantier, că ritmul lucrărilor a fost destul de slab.Am somat constructorul să își facă treaba. 27.54-27.59 Termenul pe care l-a asumat constructorul a fost decembrie 2019.

Cel contractual, legat de sistemul de siguranţă şi automatizare a traficului este ianuarie 2020. Şi acesta este un termen extrem de scurt”.

Magistrala 5 leagă Eroilor de Drumul Taberei

Linia are aproape 7 kilometri lungime şi leagă zona Eroilor de cartierul Drumul Taberei, unul dintre cele mai aglomerate din Bucureşti. Mai ales acum, când sute de mii de oameni au rămas şi fără tramaviul 41. Pe linia metroului uşor au început reparatiile.

Stațiile sunt aproape gata. Cea mai mare este dispusă pe trei niveluri

Academia Militarăeste cea mai mare staţie, dacă ne gândim că este dispusă pe trei niveluri, are aproape 10 mii de metri pătraţi. Totodată, însă, aici s-a avansat cel mai puţin cu lucrările şi asta pentru că s-au organizat activităţile pentru celelalte şantiere.

Valea Ialomiţeieste una dintre cele mai spectaculoase staţii de metrou şi asta pentru că, spre deosebire de celalalte, nu are stâlpi de susţienere intermediari, aşa că are cea mai mare deschidere. Lucrările sunt finalizate în proporţie de 100%, au mai rămas de făcut doar câteva la partea de finisaje.

Însă cele mai complexe lucrări au fost făcute pentrunoua staţie Eroilor, respectiv Eroilor 2, şi asta pentru că tunelurile care duc aici au fost făcute sub cele deja existente, ale magistralelor 1 şi 3. De altfel, peroanele vor fi luminate natural, iar la arhitectura locului trebuie să vă spun că s-a lucrat mai bine de jumătate de an.

Singurele staţii care sunt mai puţin avansate sunt: cea în care suntem acum, la Eroilor 2, Academia Militară, care a fost ultima staţie atacată pentru că acolo a fost tot ce înseamnă organizare tehnologică a înregii magistrale şi staţiaRâul Doamneicare a avut probleme mai deosebite cu privire la devierile de reţele, utilităţi.

Noua magistrală va avea şi câteva lucrări în plus faţă de restul liniilor din subteran.

PREMIUM