Primarul general al Capitalei a declarat la Digi24 că își dorește ca în 2023 să se poată ajunge cu trenul la Pipera, pe o nouă linie metropolitană. Nicușor Dan a amintit de linia de tren metropolitan Gara de Nord - Otopeni, precizând că intenționează să facă același lucru pe ruta Gara de Nord - Pipera - Gara Obor.
„Există o linie care circulă azi, e vorba de Gara de Nord - Otopeni, putem să spunem că este primul tren metropolitan. Vrem să facem acelaşi lucru, asta este linia de Ploieşti care este modernizată, vrem să facem acelaşi lucru până la Periş, care este limita administrativă a judeţului Ilfov, până unde avem competenţă, în sensul că o să fie trenul la 30 de minute. (...) Pe modelul ăsta o să mergem ulterior către celelalte ieşiri din Bucureşti, iar în ceea ce priveşte interiorul Bucureştiului, prima linie interioară pe care vrem să o facem este Gara de Nord-Pipera-Gara Obor”, a spus Nicuşor Dan, la Digi 24.
Nicuşor Dan doreşte să fie dată în folosinţă, în 2023, o nouă linie de tren metropolitan - Gara de Nord-Pipera-Gara Obor
Primarul Bucureștiului a precizat că pentru linia Gara de Nord-Pipera-Gara Obor „mai sunt nişte chestiuni de rezolvat”.
„S-a dat recent o ordonanţă de urgenţă pentru protocoalele pe care autorităţile locale pot să le facă cu Ministerul Transporturilor pentru astfel de trenuri metropolitane. Aşteptăm de la Guvern o hotărâre care probabil o să iasă până la sfârşitul lunii august cu normele metodologice pentru acest protocol”, a afirmat Nicuşor Dan.
Nicușor Dan susține că îşi doreşte ca circulaţia pe noua linie de tren metropolitan să poată fi realizată începând cu anul 2023. Edilul a mai anunţat că a fost făcut un studiu de fezabilitate.
„Există zone din Bucureşti în care liniile sunt modernizate. Lipsesc nişte peroane, inclusiv în zona Pipera şi modernizarea acestor staţii intermediare care există, dar nu sunt corespunzătoare. Ele ar putea funcţiona şi azi. Şi mai lipseşte acest parteneriat. Am făcut studiul de fezabilitate care descrie tot ce se întâmplă aici, trebuie să facem un studiu de fezabilitate care ar putea dura trei-patru luni, după aceea imediat construcţia peroanelor, care ar mai putea dura trei-patru luni. Eu îmi doresc să circulăm pe această line la anul”, a susţinut Nicuşor Dan.