Este imaginea dezolantă care te întâmpină de o lună şi jumătate în portul Midia. Nava de aproape 4.000 de tone, care încă mai are peste 14.000 de oi moarte la bord, stă într-un echilibru fragil pe un banc de nisip, pe jumătate scufundată. Firma care ar fi trebuit s-o pună pe linia de plutire a refuzat oferta de 20 de milioane de lei făcută de Administraţia Porturilor Maritime.
Autorităţile spun că în zonă, în acest moment, nu există pericol biologic. Alta ar fi însă problema, în acest moment, una mult mai dificilă şi anume - nava se află chiar pe şenalul navigabil. Dacă va mai aluneca A SE TĂIA câţiva centimetri, autorităţile spun că am putea avea parte de un scenariu sumbru şi anume blocarea completă a circulaţiei în Portul Midia.
„Trebuiau luate măsuri din momentul zero, chiar de când s-a întâmplat ceea ce s-a întâmplat şi aici eu nu văd de ce autorităţile s-au bâlbâit, până la urmă, atât de mult.” , a declarat Adrian Mihălcioiu, preşedintele Sindicatului Navigatorilor din România
Nisipul de sub ambarcaţiune este instabil, iar o furtună ar putea face ca nava să se desprindă şi să se pună în calea celorlalte vase care intră şi ies din Portul Midia. În medie, 11 nave fac escale în Portul Midia în fiecare zi.
Pentru recuperarea navei, e nevoie să fie golite punţile inferioare, pentru a reduce greutatea ambarcaţiunii. Trebuie apoi golite şi sigilate sala maşinilor, spaţiile de încărcare şi silozurile unde era ţinut furajul pentru oi. Apoi, o navă dotată cu macara va pune ambarcaţiunea pe linia de plutire şi o va tracta. E însă o misiune foarte dificilă, în condiţiile în care pe mare sunt anunţate furtuni.
Săptămâna viitoare, Administraţia Porturilor Maritime va analiza noi oferte din partea companiilor care pot recupera nava