Căutare Live

Românii, în 2020: Hiperselectivi în decizii, independenţi emoţional, mai toleranţi şi mai preocupaţi de mediu

Românii sunt anul acesta hiperselectivi în decizii, independenţi emoţional, mai toleranţi şi preocupaţi de mediu, arată un studiu lansat vineri.

Un trend nou îl reprezintă independenţa emoţională; 69% dintre români simt din ce în ce mai mult nevoia de spaţiu personal şi fac eforturi să se ataşeze emoţional mai puţin de oameni, branduri, lucruri şi locuri de muncă.

Printre tendinţele recente se constată şi că românii devin mai toleranţi, cu un discurs europenizat şi incluziv (69% au confirmat acest lucru), iar 66% constată o hiperselectivitate în luarea deciziilor, fie că este vorba despre locul de muncă, fie că este vorba despre parteneri de viaţă.

Divizia de trend-uri Hunters a agentiei de cerecetare de piata Unlock a lansat a treia ediţie a studiului naţional care măsoară tendinţele în stilul de viaţă al românilor.

În 2020, numărul românilor care susţin şi adoptă tendinţe noi creşte cu 7%, cea mai consistentă majorare înregistrată în cele trei ediţii ale studiului.

Românii nu se grăbesc când trebuie să ia decizii importante în viaţa lor

Printre trendurile recente se evidenţiază hiperselectivitatea în luarea deciziilor, confirmată de 66% dintre respondenţi. Ea se manifestă prin alegerea unor locuri de muncă provizorii, în aşteptarea unor oportunităţi mai bune, dar şi prin opţiunea pentru parteneri de viaţă/cuplu de tranziţie din teama de asumare şi de angajament pe termen lung a ceva de care nu sunt siguri. Românii amână mai mult luarea unei decizii, acest comportament fiind amplificat de multitudinea de opţiuni la îndemână şi de mitul perfecţiunii. Astfel, hiperselectivitatea poate genera un blocaj, un efect de „sală de aşteptare" care se răsfrânge asupra tuturor aspectelor vieţii.

Românii, mai puţin ataşaţi de brand-uri

Un alt trend identificat în ediţia acesta este independenţa emoţională. Acest trend a înregistrat scoruri de confirmare mari (69%), ceea ce indică faptul că fenomenul are potenţialul de a căpăta o şi mai mare amploare în anii ce urmează. În 2020, românii fac eforturi să se ataşeze emoţional mai puţin de oameni, branduri, lucruri şi locuri de muncă. Ca exemple de comportament, ei învaţă că ei sunt propria lor familie, călătoresc şi merg la evenimente şi în locuri publice singuri pentru că aşa se simt mai bine.

Mediul, o preocupare majoră a românilor

O amploare medie (61%) o are de exemplu preocuparea pentru problemele de mediu, în creştere faţă de 2019. Asta se traduce nu doar prin faptul că oamenii reciclează mai mult (sticlă, plastic, hârtie) în ciuda percepţiei generale cum că în România sistemele pentru sustenabilitate nu funcţionează, ci şi prin recursul la organizaţii şi companii private care se ocupă de reciclare (ulei, electronice, mobilă etc).

Toleranţa, teama de dezumanizare şi acceptarea vulnerabilităţii printre tendinţele din acest an

Mai mult, printre tendinţele recente se constată şi că românii devin mai toleranţi, cu un discurs europenizat şi incluziv (69% au confirmat acest lucru).

Citește și
colaj de imagini cu mihaela tatu la de trei ori femeie
Mihaela Tatu, de nerecunoscut în ultima imagine postată. Cum s-a lăsat fotografiată prezentatoarea
Mihaela Tatu, de nerecunoscut în ultima imagine postată. Cum s-a lăsat fotografiată prezentatoarea
Radu Ștefan Bănică și-a deschis prima afacere. Cu ce se ocupă și ce declarații a făcut fiul lui Ștefan Bănică
Radu Ștefan Bănică și-a deschis prima afacere. Cu ce se ocupă și ce declarații a făcut fiul lui Ștefan Bănică
Radu Ștefan Bănică și-a deschis prima afacere. Cu ce se ocupă și ce declarații a făcut fiul lui Ștefan Bănică
Vladuța Lupău s-a pozat cu branula la mână, după ce în urmă cu ceva vreme a mers la Paris pentru o operație serioasă. Ce a scris
Vladuța Lupău s-a pozat cu branula la mână, după ce în urmă cu ceva vreme a mers la Paris pentru o operație serioasă. Ce a scris
Vladuța Lupău s-a pozat cu branula la mână, după ce în urmă cu ceva vreme a mers la Paris pentru o operație serioasă. Ce a scris
Mai multe articole

În plus, continuă creşterea trendurilor care vorbesc despre teama de dezumanizare - 71% dintre români confirmă redescoperirea bucuriei micilor plăceri, fie că e vorba de o vacanţă petrecută acasă sau relaxarea pe care le-o dă gătitul. 63% dintre ei constată o tendinţă de căutare a autenticităţii, inclusiv prin reinventarea portului popular şi apetenţa pentru produse hand-made.

În plus, 66% dintre romani confirmă trendul vulnerabilităţii, asta însemnând de la deschiderea pentru couchsurfing şi până la programe educaţionale care se concentrează asupra dezvoltării inteligenţei emoţionale.

Studiul a fost realizat în decembrie 2019, pe un eşantion de 1.000 de persoane cu vârste cuprinse între 16 şi 55 ani, şi arată cum oamenii şi-au regândit atitudinile şi modul în care trăiesc, acestea fiind prezentate sub forma a 20 trenduri sociale şi profesionale.

Studiul în versiune completă este disponibil la cerere la Unlock Market Research.

Sursa : news.ro

Adio, pensii, pentru aceste persoane! Motivul pentru care rămân fără bani în această lună este de necrezut!... “Iată-ne! Iartă-ne! Arată-ne!” Dallas, cartierul pus la zid. “Ne-au zidit aicea ca la Berlin!”...
Parteneri
Ingredientul alimentar care îți poate afecta sistemul imunitar. Ce este recomandat să eviți pentru a te menține sănătoasă
Cele mai recente studii au descoperit că zahărul este ingredientul alimentar care îți poate afecta sistemul imunitar. În Statele Unite ale Americii specialiștii au demarat mai multe cercetări încă de la apariția primului val de COVID-19.
Catine.ro
Ultimele știri