In 2000, pe cand Boagiu a detinut pentru o scurta perioada functia de ministru al Transporturilor, l-a numit, imediat dupa plecarea lui Traian Basescu la Primaria Capitalei, pe Mihai Necolaiciuc la conducerea CFR SA. Necolaiciuc avea sa devina emblema celui mai mare prejudiciu pe care l-a cunoscut vreodata CFR. DNA a declansat urmarirea penala impotriva lui Mihai Necolaiciuc in martie 2006 in legatura cu o frauda de peste 27 de milioane de euro.
In 2010, CFR pare sa se afle la o alta rascruce de drumuri. Anca Boagiu se arata interesata de insolventa CFR. Intrebat daca acest lucru ar fi o decizie binevenita, Voicu Sala, presedintele Federatiei Mecanicilor de Locomotiva, a precizat pentru Jurnalul National: "Declararea insolventei operatorului national de cale ferata ar fi o gafa monumentala. Nu se poate asa ceva. Noi am propus alte metode de reducere a costurilor, metode care respecta si cerintele FMI: eliminam accizele, nu mai facem angajari, dar insolventa ar fi un dezastru".
In conditiile in care chiar seful ierarhic al ministrului Transporturilor, Emil Boc, vorbeste despre investitiile care vor scoate tara din criza, ne intrebam care este comunicarea la nivelul colegilor de cabinet ai premierului Romaniei. Este cumva declararea in insolventa a singurului operator national de transport o metoda de a incuraja operatorii privati, pe care oricum statul ii plateste la concurenta neloiala cu CFR Calatori?
Declararea unei insolvente dupa ce statul a facut un efort financiar numai pentru plata salariilor compensatorii a celor 8.000 de disponibilizati din CFR arata incoerenta cu care statul manageriaza una dintre cele mai deficitare companii nationale din tara.
Vezi cum comenteaza Mircea Badea actiunea Ancai Boagiu!
Citeste tot articolul pe Jurnalul!
Foto: Intactimages